• Żywiąc wojnę. Logistyka od Wallensteina do Pattona

Symbol: 6161
Brak towaru
59.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788363374877
Zostaw telefon

Autor: Martin van Creveld

Rok wydania: 2020

Liczba stron: 230

Oprawa: twarda

Format: 17,0 cm x 24,0 cm

Seria: Monografie

 

Dlaczego Napoleon zwyciężył w roku 1805, lecz przegrał w roku 1812? Czy o tryumfie Prus nad Francję w roku 1870 zadecydowały koleje żelazne? Czy słynny plan Schlieffena był możliwy do zrealizowania? Czy II wojna światowa w Europie mogła zakończyć się już w roku 1944? To tylko kilka z pytań stawianych w tej niezwykle żywej, opartej na szerokich badaniach książce. Martin van Creveld sięgnął po liczne niepublikowane i wcześniej niewykorzystane źródła, by przyjrzeć się z bliska poszczególnym trybikom wojennej machiny – zaopatrywaniu wojsk w marszu, transportu i zarządzania obszarem tyłowym. Ogromna większość literatury historyczno-wojskowej wspomina o tych kwestiach, rzadko jednakże analizuje je dokładniej. Krąg zainteresowań autora jest szeroki – od Gustawa Adolfa i diuka Marlborough, po Rommla i Pattona. Operacje każdego z dowódców analizowane są z zupełnie nowego punktu widzenia, dzięki czemu książka zawiera fascynujące wnioski na temat najważniejszych kampanii prowadzonych w Europie w ciągu ostatnich dwóch wieków. Profesor van Creveld, przedkładając logistykę nad kwestie operacyjne i strategiczne, interpretuje na nowo historię wojen. Oddajemy do rąk czytelników nowe wydanie z nowym postscriptum, w którym autor wraca do swego klasycznego już dzieła, dodając doń swe poglądy na temat roli logistyki w przesyconej techniką współczesnej wojnie.

Martin van Creveld (ur. 1946), wybitny naukowiec zajmujący się strategią i historią wojskowości urodzony w Holandii, obecnie mieszkający w Izraelu. Jest wykładowcą najważniejszych uczelni cywilnych i wojskowych świa­ta zachodniego, a na jego pisarski dorobek składa się ponad 30 książek, m.in. Dowodzenie na wojnie, Era lotnictwa wojskowego oraz Wehrmacht kontra US Army 1939–1945. Porównanie siły bojowej.

Spis treści:

Podziękowania  /9

Wstęp  /11

I. Tło dwóch wieków  /15

Tyrania łupiestwa  /15

Początki systemu magazynów /23

Epoka linearnej sztuki wojennej  /30

"Pępowina z zaopatrzeniem"?  /37

2. "Armia maszeruje na żołądkach!"  /41

Z Boulogne pod Austerlitz  /43

Wiele dróg do Moskwy  /56

Wnioski  /63

3. Gdy półbogowie jeździli koleją  /67

Zaopatrywanie od Napoleona do Moltkego  /67

Joker w talii  /72

Koleje w wojnie z Francją  /77

Logistyka zbrojnej hordy  /81

Czy zwycięstwo przybyło na kołach?  /87

4. Pęknięte koło  /93

Stadium rozwoju sztuki /93

Logistyka planu Schlieffena  /96

Modyfikacje plany  /100

Logistyczne aspekty kampanii letniej 1914  /103

Stan linii kolejowych  /107

Liczebność i uzupełnianie prawoskrzydłowych armii  /112

Wnioski  /115

5. Rosyjska ruletka  /119

Problemy armii na wpół zmotoryzowanej /119

Planowanie "Barbarossy"  /123

Leningrad i Dniepr  /128

"Szturm do bram Moskwy"?  /137

Wnioski  /143

6. Od Syrty po El Alamein  /149

Pustynne komplikacje  /149

Pierwsza ofensywa Rommla  /150

1942: Annus Mirabilis  /159

Wnioski: zaopatrzenie a operacje w Afryce Północnej  /164

7. Wojna księgowych  /167

Pułapki planowania  /167

Od Normandii po Sekwanę  /170

"Szerokim" czy "wąskim" frontem?  /176

Wnioski  /185

8. Logistyka z perspektywy  /189

Postscriptum: dokąd dotarliśmy?  /195

I  /195

II  /197

III  /205

IV  /210

Uwagi o źródłach  /213

Bibliografia  /214

Skorowidz  /224

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie