• Związki architektury modernistycznej i motoryzacji indywidualnej. Wybrane realizacje europejskie 1903-1973

Brak towaru
44.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-7493-070-3
Zostaw telefon

Autor: Łukasz Wojciechowski

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 294

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x  24,0 cm

 

Powstająca od początku XX w. architektura związana z motoryzacją zaspokajała nowe potrzeby społeczne wynikające z rozwoju przemysłu samochodowego. Spełnienie zadania przechowywania aut, ich serwisowania i obsługi, a także odpowiedź na podstawowe potrzeby kierowców, stały się powodem sformułowania nowych funkcji.

Wpływ motoryzacji na architekturę w XX w. nie może być marginalizowany. Samochód bowiem wpłynął zasadniczo na obraz ówczesnego świata i był jednym z najistotniejszych czynników organizujących życie jednostek i społeczeństw.

Spis treści:

Wstęp  /7

1.1. Cel pracy  /7

1.2. Metoda badań i struktura pracy   /7

1.3. Stan badań  /9

1.4. Ramy czasowe opracowania  /12

1.4.1. Okres pionierski 1903-1939  /12

1.4.2. Okres ekspansywny 1945-1973  /14

1.4.3. Okres krytyczny 1973-1990  /16

1.4.4. Okres estetyczny od 1990 r. do dziś  /17

1.5. Stosowane terminy  /21

1.6. Zarys rozwoju architektury modernistycznej  /22

1.6.1. Modernizm - okres pionierski  /22

1.6.2. Modernizm - okres ekspansywny  /33

1.7. Zarys rozwoju architektury modernistycznej związanej z motoryzacją indywidualną  /44

1.8. Organizacja ruchu kołowego w budynkach - zarys  /61

2. Garaże  /67

2.1. Garaże w okresie pionierskim  /67

2.1.1. Garaże wyposażone w windy  /69

2.1.2. Garaże pochylniowe  /80

2.1.2.1. Garaże pochylniowe francuskie  /81

2.1.2.2. Garaże pochylniowe w Wielkiej Brytanii  /102

2.1.2.3. Garaże pochylniowe i parterowe w Niemczech  /115

2.1.2.4. Garaże pochylniowe w Europie Centralnej i Wschodniej  /130

2.1.3. Podsumowanie  /140

2.2. Garaże w okresie ekspansywnym  /143

22.1. Garaże przeszklone  /144

2.2.2. Garaże z otwartymi kondygnacjami  /158

22.3. Garaże ukryte  /176

2.2.4. Podsumowanie  /181

3. Stacje benzynowe  /185

3.1. Stacje benzynowe w okresie pionierskim  /185

3.1.1. Stacje typowe  /189

3.1.1.1. Stacje typowe  w Niemczech  /190

3.1.1.2. Stacje typowe w innych krajach Europy  /202

3.1.2. Stacje według projektów indywidualnych  /209

3.1.3. Podsumowanie  /221

3.2. Stacje benzynowe w okresie ekspansywnym  /222

3.2.1. Stacje typowe  /225

3.2.2. Stacje według projektów indywidualnych  /244

3.2.3. Podsumowanie  /250

4. Inne typy budynków związanych z motoryzacją indywidualną  /255

4.1. Motele  /256

4.2. Zajazdy  /266

4.3. Kościoły autostradowe  /270

4.4. Tory wyścigowe  /273

4.5. Podsumowanie  /279

5. Budynki reprezentacyjne  /281

6. Wnioski  /297

7. Zakończenie  /315

8. Bibliografia  /325

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie