• Wydawcy poznańscy 1815-1914. Kształtowanie środowiska i repertuaru wydawniczego

53.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788323223894
Zostaw telefon

Autor: Artur Jazdon R

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 440

Okładka: twarda

Format: 17,00 cm x 24,5 cm

Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami

 

Dr Artur Jazdon podjął temat niezwykle potrzebny, którego materia wypełnia luki w polskiej wiedzy o rozwoju produkcji książki w Poznaniu w latach 1815–1914, czyli po kongresie wiedeńskim do czasu wybuchu pierwszej wojny światowej. (…) Gruntowna orientacja dr. A. Jazdona w stanie badań nad dziejami książki na polskich ziemiach w czasach zaborów oraz wieloletnie osobiste doświadczenia Autora w gromadzeniu dokumentacji wielkopolskiej kultury wydawniczej i piśmienniczej stały się dobrą podstawą do napisania monografii poświęconej poznańskim wydawcom i omówieniu dorobku. (…) O wartości przygotowanej publikacji z merytorycznego punktu widzenia nie świadczy objętość, lecz stosunek do przedstawionych faktów, umiejętność dostrzegania procesów kultury, znaczne poszerzenie dotychczasowej wiedzy, wyczerpanie dostępnej dokumentacji i zaproponowanie nowej oceny.

(Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Gondek)

Spis treści:

Wstęp  /7

I. Rozwój środowiska pracowników książki  /29

Rozdział 1. Lata początkowe (1815-1838)   /31

Rozdział 2. Okres rozwoju (1839-1850)   /59

Rozdział 3. Lata ograniczeń proceduralnych (1851-1872)   /81

Rozdział 4. Rozwój środowiska po roku 1872  /107

Rozdział 5. Kształtowanie się grup wydawców niezawodowych   /161

Rozdział 6. Podsumowanie części I  /169

II. Kształtowanie repertuaru wydawniczego  /189

Rozdział 7. Statystyka i struktura produkcji wydawniczej   /191

a. Statystyka produkcji wydawniczej  /191

b. Struktura tematyczna oferty wydawniczej  /222

Rozdział 8. Wybrane instrumenty polityki wydawniczej   /247

a. Specjalizacja i programy oficyn wydawniczych oraz wydawców niezawodowych  /247

b. Rola prasy, publicystów i dyskursu publicznego  /270

c. Konkursy jako forma mecenatu społecznego  /304

d. Serializacja produkcji wydawniczej  /326

Rozdział 9. Reklama i promocja książki   /347

a. Katalogi   /347

b. Anonse prasowe  /359

c. Subskrypcje, prenumeraty, przedpłaty   /366

d. Periodyczna forma reklamy   /374

Zakończenie   /378

Bibliografia   /390

Wykaz nazw ulic   /413

Indeks nazwisk  /419

Posener Verleger 1815-1914. Bilden von Verlagskreis und -reportoire (Zusammenfassung)   /435

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie