• Wisła. Historia i współczesność

Brak towaru
45.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788379013326
Zostaw telefon

Autor: Stanisław Krakowiak

Rok wydania: 2022

Liczba stron: 192

Okładka: twarda

Format: 18,00 cm x 25,5 cm

 

„Podczas przemierzania rodzinnych ziem, nie sposób nie spotkać na swojej drodze szczególnej osobowości, której zakres panowania rozciąga się od Beskidu Śląskiego, aż do Zatoki Gdańskiej. Mowa tutaj oczywiście o Wiśle, zwaną często królową polskich rzek – która, ujmując  jej rolę w sposób metaforyczny – stała się obecnie bardziej symboliczną, reprezentacyjną władczynią, aniżeli wpływową postacią w stopniu, w jakim teoretycznie mogłaby dzisiaj funkcjonować . Niestety, mimo upływu kolejnych lat, nakreślonych pojawianiem się nowych koncepcji i planów rozwoju niebotycznego potencjału Wisły, jak i pozostałych większych rzek, wciąż brakuje konkretnych działań, obejmujących zaniedbane aktualne branże gospodarcze, takie jak chociażby żegluga śródlądowa”

(z przedmowy)

Spis treści:

Przedmowa   /3

Od Autora   /4

Spis treści  /6

Wstęp   /8

Rozdział I – Problematyka budowy portów śródlądowych w dotychczasowych koncepcjach   regulacji.

1. Uwagi wstępne  (uwarunkowania historyczne)  /12

2. Koncepcje regulacji i zabudowy hydrotechnicznej Wisły  oraz problematyka portów wiślanych  /15

3. Budowa portów śródlądowych w świetle programu „Wisła”  /28

Rozdział II – Charakterystyka portów, rynku usług portowych oraz czynników (kryteriów) lokalizacji .

1. Definicja, podział i składniki portu  /40

2. Pojęcia i ogólna charakterystyka rynku usług portowych  /47

3. Ogólna charakterystyka czynników lokalizacji   /56

Rozdział III – Czynniki lokalizacji portów wiślanych zależne od żeglugi śródlądowej   /60

1.Stan drogi wodnej  /60

2. Flota żeglugi śródlądowej  /68

3. Dostępność do sieci transportu wodnego oraz niezawodność, bezpośredniość i szybkość połączeń żeglugą śródlądową  /71

4. Wzrost zapotrzebowania na usługi portowe oraz rozwój specjalistycznych i kompleksowych technologii przewozów   /74

5. Koszty i ceny usług transportowych   /79

6. Badania naukowe, studia przedprojektowe i projektowe oraz popularyzacja żeglugi śródlądowej i problematyki portów  /83

Rozdział IV – Czynniki lokalizacji portów zależne od zaplecza drogi wodnej.

1.Przestrzenne rozmieszczenie sieci komunikacyjnej w rejonie Wisły   /87

2. Układ aglomeracji miejskich oraz aktywizacja gospodarcza terenów leżących nad drogą wodną Wisły  /96

3.Lokalizacja przemysłu i nowych zakładów predestynowanych do korzystania z transportu wodnego oraz wielkość, struktura i przestrzenne rozmieszczenie ładunków przeznaczonych do przewozów żeglugą śródlądową na Wiśle  /102

4. Zaplecze ludnościowe i kadrowe  /110

5.Czynniki topograficzne, geologiczne i przestrzenne   /113

6. Polityka transportowa państwa  /115

Rozdział V – Próba określenia zaplecza gospodarczego i zapotrzebowania na usługi portowe oraz założenia teoretycznego modelu portu publicznego (handlowego) na Wiśle.

1. Charakterystyka zaplecza gospodarczego Wisły i określenie jego wpływu na lokalizację ogólną i szczegółową portów handlowych (uniwersalnych)   /129

2. Próba określenia wielkości zapotrzebowania na usługi portowe   /140

3. Założenie rozwoju przyszłych portów śródlądowych (handlowych)  na Wiśle  /155

Zakończenie  /166

Bibliografia    /169

Spis tabel i załączników   /172

Spis rysunków   /176

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie