- Kategorie
-
Warszawa Samochody w PRL rzecz o motoryzacji i nie tylko...
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788377312520 |
EAN |
Zostaw telefon |
Autor: Tomasz Szczerbicki
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 304
Oprawa: twarda
Format: 21,5 cm x 21,5 cm
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji - rozpoczętej jesienią 1951 roku - rozpoczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951-1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego.
W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie - w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58 % wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce.