- Kategorie
-
Syrena. Samochód popularny FSO
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788373392458 |
EAN | 9788373392458 |
Zostaw telefon |
Autor: Sławomir Drążkiewicz
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 360
Okładka: miękka
Format: 19,0 cm x 24,5 cm
Uwaga! Okładka posiada zarysowania i zagięcia
W sierpniu 1948 r. utworzono Fabrykę Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie. Rozpoczęły się prace ziemne. Budowa szybko postępowała. Plany były wykonywane i często przekraczane. Praca w stylu "warszawskiego tempa" często wyprzedzała harmonogramy. Fiat wnosił zastrzeżenia wobec FSO dotyczące braku właściwej współpracy oraz braku realizacji dostaw (zgodnie z zawartą umową) towarów do Włoch. Mimo tych problemów strona włoska nie zamierzała wycofać się z umowy.
Teren przyszłej fabryki na Żeraniu (przed wojną Pelcowizna) był powierzchniowo mały, ale uzbrojony i wystarczający dla przyszłego zakładu. Fabrykę ulokowano między Wisłą (ul. Modlińska) a torami PKP oraz między Golędzinowem na południu a ul. Toruńską od północy.
(fragment Wstępu)
Spis treści:
Wstęp /9
Małolitrażowy samochód popularny /20
Przedprototypy Syren /25
Charakterystyka tymczasowego samochodu popularnego /30
Charakterystyka trzech przedprototypów Syren /47
Rajd przedprototypów Syren /52
Prototypy Syren /57
Pracochłonność /68
Koszty produkcji i sprzedaży / 68
Uzasadnienie kalkulacji /68
Inwestycje /70
Koszty wdrożenia do produkcji /77
Charakterystyka techniczna pięciu prototypów Syren /92
Charakterystyka docelowej Syreny /99
Syrena serii informacyjnej/próbnej /101
Charakterystyka silnika S-15 /116
Syrena (100) /117
Charakterystyka docelowej Syreny /130
Syrena (100) 1959 r. /143
Charakterystyka silnika S-31 /148
Charakterystyka silnika S-17 (oprac. mgr. inż. W. Skoczyński, FSO, 15.09.1959 r.) /160
Charakterystyka silnika S-18 (BKPMot, 10.08.1959 r.) /162
Zmiany wprowadzone do modelu Syrena (100) /162
Charakterystyka Syreny (100) 1959 r. /163
Syrena 101 /165
Zmiany wprowadzone do Syreny (100) i 101 /183
- Charakterystyka Syreny 101 /183
Prototypy i modele z elementami produkcyjnej Syreny /184
Mikrobus /185
- Charakterystyka Mikrobusu /187
Syrena Sport /190
- Charakterystyka Syreny Sport /197
Syrena 102 /198
Syrena 104 (prototyp 1961 r.) /204
Zmiany wprowadzone do modelu Syreny 102 /205
- Charakterystyka Syreny 102 /206
Syrena 102 S /210
- Charakterystyka Syreny 102 S /211
Prototypy i modele z elementami Syreny /215
Syrena kombi/furgon /217
- Charakterystyka Syreny kombi/furgon /218
Syrena furgon dostawczy /218
- Charakterystyka Syreny furgon dostawczy /220
Syrena 104 K i 104 F /221
- Charakterystyka Syreny 104 K i 104 F /222
Syrena 103 /228
Zmiany wprowadzone do Syreny 103 /242
Charakterystyka Syreny 103 (wg FSO z 30.08.1965 r.) /243
Syrena 103 S /243
Syrena 104 /244
Syrena 125p /270
Charakterystyka Syreny 1-4 (605) /274
Syrena 104 P i 104 F /282
Charakterystyka Syreny 104 P i 104 F /283
FSO Syrena 105 (606) /293
Charakterystyka Syreny 105 (II etap modernizacji) /300
Charakterystyka Syreny 105 /309
Charakterystyka Syreny 104 R-20 /310
FSM Syrena 105 /311
Syrena 104 B /314
Prace rozwojowe Syreny 104 B /318
Syrena 105 B /319
Charakterystyka Syreny 105 /325
Charakterystyka Syreny 105 L /325
Charakterystyka Syreny 105 B /325
Charakterystyka przyczepy /326
Charakterystyka Syreny 104 R-20 /326
Samochody dla rolnictwa /327
Syrena R-1 /329
- Charakterystyka Syreny R-1 /330
Syrena R-2 /333
- Charakterystyka Syreny R-2 /337
Syrena R-20 /338
- Informacja ZMPot dotycząca samochodu rolniczego z 30.06.1971 r. /340
- Założenia konstrukcyjne samochodów dla rolnictwa Syrena R-20 /344
- Charakterystyka Syreny R-20 /349
Samochody z Poznania /350
Warta /350
- Charakterystyka Warty /350
Tarpan /352
- Charakterystyka Tarpana /353
Transporter TR 4x2/1 /355
- Charakterystyka Transportera TR 4x2/1 /356