- Kategorie
-
Supermarine Spitfire VIII
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788392591627 |
EAN | 9788392591627 |
Zostaw telefon |
Autor: Wojtek Matusiak
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 106
Okładka: miękka
Format: 18,5 cm x 23,5 cm
Seria: Technika w Detalach nr 1/2007
Uwaga! Nieznaczne zagięcia okładki, brzegi kartek przykurzone
Do chwili rozpoczęcia II wojny światowej zaprojektowano cztery warianty Spifire`a. Mk I to pierwotna wersja, wprowadzona do produkcji w odpowiedzi na rządowe zamówienie. Mk II był w założeniu zgodny z Mk I, ale dostosowany do masowej produkcji w zakładach Castle Bromwich Aircraft Factory. Mk III to znacznie zmodyfikowana wersja, określana ówcześnie mianem Super Spitfire. Wreszcie, Mk IV to odmiana rozwojowa Spitfire`a wyposażona w silnik Rolls-Royce Griffon, która - jak wtedy przewidywano - miała ostatecznie dostać inną nazwę, jeśli trafi do produkcji.
W 1940 r. za podstawowy wariant rozwojowy uważano Mk III. Ten nowy Spitfire zawierał kilka istotnych zmian konstrukcyjnych w porównaniu z dwiema wcześniejszymi odmianami: zainstalowano silnik Merlin XX o większej mocy, wyposażony w dwubiegową sprężarkę, wzmocniono konstrukcję płatowca, wprowadzono cięższe uzbrojenie i opancerzenie, zmniejszono rozpiętość skrzydeł do 9,30 m (a więc znacznie bardziej niż w późniejszych wariantach, w których jedynie odejmowało eliptyczne końcówki), wprowadzono chowane kółko ogonowe, przekonstruowano oszklenie kabiny, wprowadzając wiatrochron z integralną przednią szybą kuloodporną.
(fragment z rozdz. Opracowanie i rozwój)
Spis treści:
Opracowanie i rozwój /5
Zastosowanie /9
Malowanie /15
Opis konstrukcji Spitfire VIII /19
Spitfire VIII MV154 w Warszawie /37
Spitfire VIII MV154 w zbliżeniu /53