- Kategorie
-
Studia nad propagandą polityczną w Cesarstwie Rzymskim (II-III w.)
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7441-306-0 |
EAN | 9788374413060 |
Zostaw telefon |
Autorka: Agata Aleksandra Kluczek
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 165
Oprawa: miękka
Format: 14,5 cm x 20,5 cm
Spis treści:
Wprowadzenie /5
I. Bogini Roma w propagandzie imperialnej Antoninów i władców okresu kryzysu III stulecia. Analiza porównawcza występowania motywu w mennictwie cesarskim /19
II. Znaczenie ideologiczne wspólnych wyobrażeń Romy, Wiktorii, Felicitas i cesarza rzymskiego w mennictwie Kommodusa, Tacyta i Probusa /55
III. Władca wobec kryzysu państwa. Portret polityczny Galliena jako element propagandy imperialnej w III w. /82
IV. Cesarz rzymski i bogowie. Źródła numizmatyczne o boskiej inwestyturze Aureliana /104
Resume /133
Wykaz skrótów bibliograficznych /143
Ilustracje /147
Indeks postaci starożytnych /154
Indeks autorów starożytnych /157