• Samolot szturmowy IŁ-10

Symbol: 12295
Brak towaru
8.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
Zostaw telefon

Autor: Tomasz Królikiewicz

Rok wydania: 1974

Liczba stron: 16

Okładka: miękka

Format: 16,5 x 17,00 cm

Seria: Typy broni i uzbrojenia nr 32

Uwagi - książka używana, okładka i brzegi stron z zabrudzeniami

 

W 1943 r. został opracowany w zespole konstrukcyjnym S. W. Iljuszyna projekt jednomiejscowego samolotu myśliwskiego-niszczyciela bombowców Iljuszyn Ił-1. Stanowił kolejną wersję rozwojową samolotu Iljuszyn Ił-2m3, był jednak całkowicie nową konstrukcją pod względem technologicznym. Samolot został zmodyfikowany aerodynamicznie, zmniejszony wymiarowo, otrzymał zmienione podwozie z nowym sposobem chowania, przede wszystkim jednak otrzymał bogatsze wyposażenie radionawigacyjne oraz silne opancerzenie. Prototyp został oblatany 19.05.1944 r. Jednak wkrótce zrezygnowano z jego dalszego rozwoju. Siły Powietrzne ZSRR zainteresowane były opracowaniem nowego samolotu szturmowego. Projekt samolotu szturmowego był opracowywany od wiosny 1943 r. równolegle z samolotem Ił-1, do którego był bardzo podobny. Samolot otrzymał dwumiejscową kabinę i ulepszone opancerzenie silnika i kabiny. Prototyp samolotu, oznaczony jako Iljuszyn Ił-10 został zbudowany w fabryce nr 18 na początku lutego 1944 r. i oblatany 18.04.1944 r. (wg [4]- w lutym 1944 r. ukończono budowę trzech prototypów Ił-10 i po oblataniu oddano w kwietniu do prób państwowych, które zakończono 9.07.1944 r.). W lipcu 1944 r. prototyp Ił-10 pomyślnie przeszedł próby porównawcze z samolotami konkurencyjnymi Iljuszyn Ił-8 i Suchoj Su-6/III, dystansując te maszyny pod wieloma względami. W sierpniu 1944 r. Ił-10 skierowany został do produkcji wielkoseryjnej w Fabryce nr 1 i Fabryce nr 18 ”Znamia Truda” w Kujbyszewie. Pierwszy seryjny samolot został oblatany 27.09.1944 r. W październiku pierwsze samoloty Ił-10 zaczęto przekazywać odbiorcy, do 1.05.1945 r. dostarczono 785 egz.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie