• Samolot myśliwski JAK-9

Symbol: 12169
Brak towaru
10,00 zł
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11,00 zł
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10,00 zł
In Post paczkomaty 11,00 zł
Poczta Polska Pocztex 48 11,00 zł
In Post kurier 12,00 zł
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13,00 zł
Poczta Polska Pocztex 48 17,00 zł
Dostępność Brak towaru
Zostaw telefon

Autor: Ryszard Kaczkowski

Rok wydania: 1973

Liczba stron: 16

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 24,00 cm

Seria: Typy broni i uzbrojenia ne 25

Uwagi - książka używana, okładka i brzegi stron z zabrudzeniami

 

Samolot Jak-9 wywodzi się pośrednio z wersji samolotu Jakowlew Jak-7B z silnikiem WK-105PF (M-105PF) zmodyfikowanego w kierunku zwiększenia zasięgu. Prototyp otrzymał oznaczenie Jak-7DI. Otrzymał skrzydła konstrukcji mieszanej (duraluminiowej) opracowane dla prototypu samolot myśliwsko-rozpoznawczego Jak-7D, zamiast dotychczasowego skrzydła drewnianego. Skrzydło mieściło większy zapas paliwa. Dzięki nowemu skrzydłu samolot stał się lżejszy od Jaka-7, w celu dalszego zmniejszenia masy osłabiono jego uzbrojenie, które stanowiło teraz 1 działko kal. 20 mm i 1 nkm kal. 12,7 mm. Posiadał kroplową osłonę kabiny pilota i obniżony grzbiet kadłuba za kabiną, a także nadal miał przedział transportowy za kabiną, zamykany sklejkową pokrywą. Prototyp testowano od czerwca 1942 r., jego próby państwowe prowadzono do 5.08.1942 r. Zakończyły się pomyślnie i samolot skierowano do produkcji pod nowym oznaczeniem Jakowlew Jak-9.

Był najliczniejszym modelem z rodziny samolotów myśliwskich Jakowlewa. W latach 1942-1948 zbudowano 16769 egz. w licznych wersjach rozwojowych.

Dane producenta

Ministerstwo Obrony Narodowej
Al. Niepodległości 218
00-911 Warszawa
Poland

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym, możesz zmienić ustawienia z przeglądarce.