- Kategorie
-
Samolot myśliwski JAK-3
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zostaw telefon |
Autor: Tomasz J. Kowalski
Rok wydania: 1978
Liczba stron: 17
Okładka: miękka
Format: 15,5 cm x 24,00 cm
Seria: Typy broni i uzbrojenia nr 52
Uwagi - książka używana, okładka i brzegi stron z zabrudzeniami, wpis ołówkiem
"W drugiej połowie lat trzydziestych lotnictwo myśliwskie Związku Radzieckiego wyposażone było w samoloty myśliwskie I-15, I-15 bis, I-153 oraz I-16, konstrukcji "króla myśliwców" Mikołaja Polikarpowa. Samoloty te należały do nowoczesnych w latach 1933-1937, jednak w 1938 r. zaczęły ustępować nowszym konstrukcjom z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Ludowy Komisariat Obrony (NKO) zdawał sobie sprawę, że należy przystąpić do budowy nowoczesnych samolotów myśliwskich zdolnych do zagwarantowania bezpieczeństwa państwa. Przy poparciu najwyższych władz partyjnych i państwowych NKO zwrócił się grona młodych konstruktorów z propozycją opracowania projektów nowych samolotów myśliwskich o określonych z góry parametrach. Jednym z grona konstruktorów był 33-letni Aleksander Siergiejewicz Jakowiew. Opracowany przez niego samolot myśliwski JAK-1 zapoczątkował liczną rodzinę samolotów myśliwskich, których czołowym przedstawicielem był JAK-3, najlżejszy samolot myśliwski II wojny światowej, a jednocześnie najlepszy samolot myśliwski na niskim i średnim pułapie tego okresu"
(ze wstępu)