• Samochód osobowy Warszawa 210

Symbol: 18826
45.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788373393936
Zostaw telefon

Autor: Sławomir Drążkiewicz

Rok wydania: 2025

Liczba stron: 202

Okładka: miękka  

Format: 16,8 cm x 24,0 cm

Najnowsza książka Sławomira Drążkiewicza jest szczegółową, świetnie udokumentowaną monografią ostatniej wersji samochodu osobowego Warszawa, projektowaną od 1964 roku. Pojazd nosił nazwę Warszawa 210 i miał być produkowany w Fabryce Samochodow Osobowych na Żeraniu w Warszawie. Autor przedstawia proces projektowania nowego samochodu, budowę prototypów, przebieg prób fabrycznych i wprowadzane modyfikacje projektu. W książce opisano ponadto sześć wersji samochodu Warszawa 203, projekty samochodów Warszawa 206 i Warszawa 325 S/K Ghia, a także projekt mikrobusu SFA-4 Alfa na podwoziu Warszawy. Publikacja jest ilustrowana kilkuset wcześniej nieznanymi zdjęciami i rysunkami.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp  /7

  • Proces produkcji nowego samochodu /13

I. Historia samochodu FSO Warszawa w skrócie /16

Kalendarium powstania i produkcji FSO w Warszawie  /17

Przykładowe zmiany w produkowanych samochodach  /23

Ciekawostki spisane w 2000 r. z wystawy w Muzeum Techniki i Przemysłu: "3. Wystawy FSO"  /23

Wymuszone małżeństwo  /24

II. Kilka projektów FSO Warszawa /27

FSO Warszawa na torach PKP  /27

FSO Warszawa M-20 w służbie MON  /32

FSO Warszawa 203/204 Taxi  /40

FSO Warszawa 203 Taxi w CSRS  /40

FSO Warszawa 203 w NRD  /46

FSO Warszawa 203 ze skrzynką biegów Borg-Warner 35 /50

FSO Warszawa 203 z silnikiem Perkins 4.108 i skrzynką biegów Borg-Warner 35 /53

FSO Warszawa 203 Taxi dla Urugwaju /57

III. Warszawa 325 S/K Ghia /60

Założenia konstrukcyjne samochodu FSO Warszawa model 206/206 K  /72

Charakterystyka konstrukcji Ghia /73

IV. FSO Warszawa 210 /76

Stan prac nad nowymi samochodami FSO Warszawa (1961 r.)  /76

I etap modernizacji FSO Warszawy /76

II etap modernizacji FSO Warszawy /77

Założenia konstrukcyjne samochodu FSO Warszawa 210 i 210 K  /77

Cechy ogólne FSO Warszawy 210 /79

Projekt wstępny FSO Warszawa 210  /81

Koreferat dotyczący silnika S-26  /86

Koreferat podwozia FSO Warszawa 210 /91

Koreferat technologiczny FSO Warszawa 210/95

Omówienie projektu wstępnego FSO Warszawa 210 /102

Nadwozie FSO Warszawa 210 wg IWP  /112

Opinia technologiczno-produkcyjna zespołów 210 /113

Projekt wstępny FSO Warszawa 210 /113

Referat projektu wstępnego samochodu FSO Warszawa 210 /115

Ocena wskaźników samochodu, model 210  /120

Sprawozdanie z badań zespołów przedprototypu FSO Warszawy 210 /121

V. Mikrobus SFA-4 Alfa /190

Cel opracowania  /191

Uzasadnienie konieczności opracowania konstrukcji /191

Zasadnicze wskaźniki charakteryzujące konstrukcję  /194

Charakterystyka mikrobusu  /194

Aneks do założeń konstrukcyjnych mikrobusu SFA-4  /195

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie