- Kategorie
-
Samochód osobowy Warszawa 210


Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność |
Mała ilość
|
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788373393936 |
EAN | 9788373393936 |
Zostaw telefon |
Autor: Sławomir Drążkiewicz
Rok wydania: 2025
Liczba stron: 202
Okładka: miękka
Format: 16,8 cm x 24,0 cm
Najnowsza książka Sławomira Drążkiewicza jest szczegółową, świetnie udokumentowaną monografią ostatniej wersji samochodu osobowego Warszawa, projektowaną od 1964 roku. Pojazd nosił nazwę Warszawa 210 i miał być produkowany w Fabryce Samochodow Osobowych na Żeraniu w Warszawie. Autor przedstawia proces projektowania nowego samochodu, budowę prototypów, przebieg prób fabrycznych i wprowadzane modyfikacje projektu. W książce opisano ponadto sześć wersji samochodu Warszawa 203, projekty samochodów Warszawa 206 i Warszawa 325 S/K Ghia, a także projekt mikrobusu SFA-4 Alfa na podwoziu Warszawy. Publikacja jest ilustrowana kilkuset wcześniej nieznanymi zdjęciami i rysunkami.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Wstęp /7
- Proces produkcji nowego samochodu /13
I. Historia samochodu FSO Warszawa w skrócie /16
Kalendarium powstania i produkcji FSO w Warszawie /17
Przykładowe zmiany w produkowanych samochodach /23
Ciekawostki spisane w 2000 r. z wystawy w Muzeum Techniki i Przemysłu: "3. Wystawy FSO" /23
Wymuszone małżeństwo /24
II. Kilka projektów FSO Warszawa /27
FSO Warszawa na torach PKP /27
FSO Warszawa M-20 w służbie MON /32
FSO Warszawa 203/204 Taxi /40
FSO Warszawa 203 Taxi w CSRS /40
FSO Warszawa 203 w NRD /46
FSO Warszawa 203 ze skrzynką biegów Borg-Warner 35 /50
FSO Warszawa 203 z silnikiem Perkins 4.108 i skrzynką biegów Borg-Warner 35 /53
FSO Warszawa 203 Taxi dla Urugwaju /57
III. Warszawa 325 S/K Ghia /60
Założenia konstrukcyjne samochodu FSO Warszawa model 206/206 K /72
Charakterystyka konstrukcji Ghia /73
IV. FSO Warszawa 210 /76
Stan prac nad nowymi samochodami FSO Warszawa (1961 r.) /76
I etap modernizacji FSO Warszawy /76
II etap modernizacji FSO Warszawy /77
Założenia konstrukcyjne samochodu FSO Warszawa 210 i 210 K /77
Cechy ogólne FSO Warszawy 210 /79
Projekt wstępny FSO Warszawa 210 /81
Koreferat dotyczący silnika S-26 /86
Koreferat podwozia FSO Warszawa 210 /91
Koreferat technologiczny FSO Warszawa 210/95
Omówienie projektu wstępnego FSO Warszawa 210 /102
Nadwozie FSO Warszawa 210 wg IWP /112
Opinia technologiczno-produkcyjna zespołów 210 /113
Projekt wstępny FSO Warszawa 210 /113
Referat projektu wstępnego samochodu FSO Warszawa 210 /115
Ocena wskaźników samochodu, model 210 /120
Sprawozdanie z badań zespołów przedprototypu FSO Warszawy 210 /121
V. Mikrobus SFA-4 Alfa /190
Cel opracowania /191
Uzasadnienie konieczności opracowania konstrukcji /191
Zasadnicze wskaźniki charakteryzujące konstrukcję /194
Charakterystyka mikrobusu /194
Aneks do założeń konstrukcyjnych mikrobusu SFA-4 /195