• Prawdziwe fałszerstwa. Kilka niesamowitych historii o podrabianiu

Symbol: 9537
41.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788323349952
Zostaw telefon

Autorka: Lydia Pyne

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 304

Okładka: miękka ze skrzydełkami

Format: 15,00 cm x 23,00 cm

 

 

Czego uczą nas podróbki?

Czy autentyczny obraz Andy’ego Warhola musi zostać namalowany przez Andy’ego Warhola, a średniowieczne malowidło może powstać w XIX wieku? Czy sztuczny diament stworzony w laboratorium jest prawdziwy? I co się dzieje, gdy podrobiony obraz lub rękopis osiąga większą wartość niż oryginalne dzieło?

Lydia Pyne, pisarka i historyczka, w fascynujący sposób opowiada o obiektach, których nie można jednoznacznie zaklasyfikować. Niezwykłe historie podrabianych dzieł sztuki, fałszywych skamielin, inscenizowanych filmów przyrodniczych, sztucznych aromatów i paleolitycznych replik pokazują, że granica między prawdą a fałszem jest bardzo cienka.

Ta książka udowadnia, że z historią ludzkości nierozerwalnie związane są spektakularne fałszerstwa, śmiałe mistyfikacje i misterne kopie, które uznane zostały za oryginały. Świat pełen jest obiektów wymykających się prostej klasyfikacji, a to, czy weźmiemy je za autentyczne, czy nie, zależy od nas samych.

Czy wiesz, że:

• ujęcia do filmu o Arktyce kręcone były między innymi w parku dzikich zwierząt w Niemczech?

• 500 artystów, inżynierów oraz projektantów efektów specjalnych przez dwa lata tworzyło kopię paleolitycznej Jaskini Chauveta?

• jednym z najbardziej znanych fałszerzy dokumentów i listów Szekspira był pewien niedoceniany sekretarz prawny żyjący w XVIII wieku?


Lydia Pyne jest pisarką i historyczką zajmującą się historią nauki i kultury materialnej. Obecnie pracuje jako profesor wizytujący w Instytucie Badań Historycznych Uniwersytetu Teksańskiego w Austin. Obszar jej badań i kwerend archiwalnych obejmuje Republikę Południowej Afryki, Etiopię, Uzbekistan, Iran i południowo-zachodnią część Stanów Zjednoczonych. Teksty jej autorstwa ukazują się w takich czasopismach jak „National Geographic”, „History Today”, „Time”, „The Scientist” czy „The Wall Street Journal”, a jej poprzednia książka, Siedem szkieletów, opowiadała o początkach ludzkości.

Spis treści:

Wstęp. Warhole bez Warhola /9

1. Te uroczyste drwiny /21

2. Prawda o kłamliwych kamieniach /49

3. Jak dwa atomy węgla /79

4. Inny smak fałszu /111

5. Z kamerą wśród morsów  /141

6. Wielki płetwal błękitny /171

7. A teraz to prawdziwy okaz /195

8. Sztuka przywracania paleolitycznych dzieł do życia /225

Zakończenie. Tak było w Muzeum Brytyjskim   /255

Bibliografia  /265

Podziękowania /289

Indeks /291

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie