• Portret w malarstwie polskim u progu nowoczesności

Symbol: 12394
Brak towaru
49.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788360448496
Zostaw telefon

Autor: Michał Paweł Haake

Rok wydania: 2008

Liczba stron: 340

Okładka: twarda

Format: 20,5 cm x 24,5 cm

Uwagi - okładka z zatarciami i nieznacznymi zabrudzeniami, brzegi stron lekko przykurzone

 

Praca niniejsza - pisana w latach 1998-2002 - nie aspiruje do prezentacji wszystkich najważniejszych dzieł portretowych w malarstwie polskim 2.połowy XIX i początku XX wieku. Przedstawione w niej zostały prace Henryka Rodakowskiego, portrety Jana Matejki i obrazy Jacka Malczewskiego. Dzieła innych twórców, zarówno z odległej w czasie tradycji obrazowej, jak i należących do tego samego okresu historycznego, zostały omówione w takim stopniu w jakim, zdaniem autora, odnoszą się do portretów, będących przedmiotem interpretacji.

Spis treści:

Wstęp  /9

Rozdział I. Hermeneutyka portretu  /17

1. Portret i model  /17

2. Hermeneutyka portretu Gottfrieda Boehma  /30

3. Hermeneutyka portretu Hansa-Georga Gadamera  /35

4. Portret a podobieństwa dzieł   /38

Rozdział II. Portrety Henryka Rodakowskiego  /45

1. Rodakowski wobec Matejki. Zarys problemu  /45

2. Stan badań /48

2.1. Portrety Henryka Rodakowskiego wobec pojęć: juste-milieu i realizm  /49

3, Autoportrety  /57

4. Portrety rodziców artysty  /68

4.1. Portret ojca  /71

4.2. Portret matki  /80

5. Portret i historia /87

5.1 Portret generała Henryka Dembińskiego /87

5.2. Kardynał  /108

5.3. Inne portrety artysty  /126

Podsumowanie  /136

Rozdział III. Portrety Jana Matejki  /153

1. Stan badań  /153

2. Portrety zbiorowe  /161

3. Portret i przedmiot   /189

3.1. Książka  /189

3.2. Draperia  /197

3.3. Fotel  /204

4. Portret i historia  /221

5. Sztuka i historia

5.1. Autoportrety

Podsumowanie  /262

Rozdział IV. Modernizm - wokół Autoportretu z ryngrafem Jana Matejki  /275

1. Stan badań  /275

1.1. Jacek Malczewski. Zagadnienie przełomu w twórczości artysty  /279

1.2.  Przestrzeń "symbolistyczna" na obrazach Jacka Malczewskiego  /291

2. Przestrzeń na obrazach Jacka Malczewskiego  /296

3. Portret Adama Asnyka z Muzą w dialogu  /311

Podsumowanie  /319

Portret i nowoczesność - zakończenie  /321

Spis ilustracji  /333

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie