• Niszczyciel eskortowy ORP Ślązak

Symbol: 4317
18.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 978-83-7889-807-8
Zostaw telefon

Autor: Mariusz Borowiak

Rok wydania: 2018

Ilość stron: 73

Oprawa: miękka

Format: 18,5 cm x 25,0 cm

Seria: Polskie okręty wojenne w Wielkiej Brytanii 1939-1945

 

"Stępkę trzeciego niszczyciela eskortowego dla Polskiej Marynarki Wojennej (PMW), który należał do ulepszonej serii Hunt II położono 25 maja 1940 r. w stoczni R.& W. Hawthorn, Leslie & Company Ltd w Hebburn-on-Tyne w północno-wschodniej Anglii. HMS Bedale,bo tak Brytyjczycy nazwali okręt, zwodowano 23 lipca 1941 r. Niespełna osiem miesięcy później, w pierwszych dniach marca 1942 r., 34-letni kpt. mar. (3 maja t.r. otrzymał awans na komandora podporucznika) Romuald Nałęcz-Tymiński, jako dowódca okrętu, i jego zastępca kpt. mar. Wszechwład Maracewicz, decyzją szefa Kierownictwa Marynarki Wojennej (MW) w Londynie wiceadm. Jerzego Świrskiego wyjechali do Newcastle-on-Tyne, gdzie wykańczano eskortowiec. Reszta oficerów i załogi (starsi podoficerowie - przeważnie przeokrętowani z niszczyciela ORP Burza) zaczęła sukcesywnie przybywać do Hebburn-on-Tyne od 5 marca, aby objąć kluczowe stanowiska na okręcie [...]"

(fragment z rozdz. Trzeci polski Hunt II - początek służby Dobrego Pasterza, str. 4)

 

Spis treści:

Trzeci polski Hunt II - początek służby Dobrego Pasterza  /4

Ślązak pod Dieppe  /13

Służba na wodach kanału La Manche  /20

Fałszywe zarzuty przeciwko dowódcy Ślązaka  /25

Stary/nowy dowódca i służba na Morzu Śródziemnym  /32

Lądowanie w Normandii  /60

Ostatnie miesiące wojny i koniec służby w PMW  /65

Bibliografia  /72

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie