- Kategorie
-
Kreowanie marek kultury
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 2 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788377305843 |
EAN | 9788377305843 |
Zostaw telefon |
Autor: Andrzej Giza
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 192
Okładka: twarda
Format: 17,00 cm x 24,00 cm
Książka Kreowanie marek kultury składa się z trzech części. Pierwsza to lekcja historii sztuki, przeprowadzona pod kątem przemian historycznych i światopoglądowych od średniowiecza do XX wieku, komunikacji sztuki i idei oraz zarządzania marką przez znanych artystów na przestrzeni
wieków. W drugiej części poruszono zagadnienia marketingowe, takie jak grupa odbiorcza, ambasadorzy marki, reklama, a także rola mediów i platform społecznościowych. W trzeciej omówiono kwestie związane z kreowaniem wizerunku, protokołem dyplomatycznym i savoir-vivre’em. Celem książki Kreowanie marek kultury jest przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej mechanizmów zarządzania markami kultury i ich kreowania. Zawiera również informacje na temat istotnych wydarzeń artystycznych, których organizatorzy we współpracy z artystami skutecznie kreowali mody i trendy (wystawy światowe). Publikacja ma nie tylko pogłębić wiedzę czytelnika z zakresu technik komunikacji, ale także przedstawić skuteczne schematy praktycznego działania w tym zakresie.
Dr Andrzej Giza – historyk i historyk sztuki; absolwent podyplomowego studium muzeologicznego (Uniwersytet Jagielloński), zarządzania kulturą (Uniwersytet Jagielloński), akademii dziedzictwa (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Międzynarodowe Centrum Kultury). W latach 1998–2003
koordynator międzynarodowej promocji programu Kraków 2000 - Europejskie. Miasto Kultury. Producent prezentacji programu „Krakowa 2000” podczas m.in. EXPO 2000, Festiwalu Europalia (Bruksela 2001) oraz międzynarodowych targów turystycznych. W latach 2004-2016 prezes zarządu fundacji Conspero upowszechniającej dziedzictwo prof. Jerzego Dudy-Gracza. W roku 2004 współtworzył zespół Prezydenta Miasta Krakowa ds. Strategii Promocji Krakowa na lata 2005–2015. Od roku 2008 dyrektor Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena. Autor kampanii
reklamowych wydarzeń artystycznych realizowanych we współpracy z czołowymi polskimi artystami sztuk wizualnych. Współautor projektów upowszechniających polską kulturę podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie (2012), Soczi (2014), Rio de Janeiro (2016), Piongczang (2018), Tokio (2020), Pekinie (2022). Pomysłodawca i wydawca kwartalnika „Beethoven Magazine”. Publicysta m.in. w „Gazecie Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”; wykładowca akademicki.
Spis treści:
I. Sztuka jako narzędzie władzy /23
I.1. Twórcy i ich kariery w kontekście przemian historycznych i światopoglądowych od XV wieku do XX wieku /25
I.2. Komunikacja sztuki i idei - wybrane międzynarodowe wystawy na przełomie XIX i XX wieku /65
I.3. Wiek XX - konteksty sztuki, rewolucje i manifesty /81
II. Public relations, marketing i reklama /103
II.1. Grupy odbiorcze, liderzy opinii i ambasadorzy marki /107
II.2. Komunikacja poprzez media i platformy społecznościowe /115
II.3. Sponsoring jako narzędzie w działaniach komunikacyjnych /127
III. Narzędzia komunikacji marek kultury - wybrane zagadnienia /139
III.1. Menadżer kultury - mentor, agent, kreator /140
III.2. Komunikacja a kreowanie wizerunku /149
III.3. Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre /159
IV. Bibliografia /176
V. Indeks nazwisk /181
VI. Spis ilustracji /183