• Handel i handlowcy na ziemiach polskich na przestrzeni wieków

Symbol: 18512
Brak towaru
45.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788366292413
Zostaw telefon

Redakcja: Tomasz Głowiński, Marek Zawadka

Rok wydania: 2024

Liczba stron: 224

Okładka: miękka

Format: 16,0 cm x 23,5 cm

Wrocławskie Spotkania z Historią Gospodarczą - Spotkanie XIX

 

Początkowo, w epoce tzw. bulionizmu, koncentrowano się głównie na kwestii gromadzenia i posiadania kruszców jako miernik sukcesu w gospodarowaniu. W XVI w. i kolejnych stuleciach nowożytności, gdy ruszyła eksploracja Nowego Świata, a Europejczycy przetarli nową drogę do bogactw Azji Dalekiej, patrzono już na ekonomię szerzej, utożsamiając gospodarkę z obrotem handlowym...

(opis wydawcy)

Spis treści:

Tomasz Głowiński – Wstęp  /9

Handel detaliczny 

Jarosław Szymański – Ordynacje handlu detalicznego dla Wrocławia z lat 1608 i 1752  /15

Tomasz Piędzioch – Handel w powojennym Wrocławiu (1945–1947)  /27

Bartosz Kruk – „Lepszy gram handlu...” Bazary, giełdy i targowiska we Wrocławiu po II wojnie światowej  /35

Karolina Rybicka – Powszechne Domy Towarowe na Dolnym Śląsku w początkach ich istnienia (1947–1949)  /64

Marek Cetwiński – Wędrowny kramarz w świecie gospodarki planowej (studium przypadku)  /73

Handel zagraniczny

Wojciech Morawski – Eksport wołów z Ukrainy w czasach nowożytnych  /83

Piotr Badyna – Handel drewnem i jego wyrobami w II RP w latach 1924–1938, ze szczególnym uwzględnieniem eksportu – między teorią a praktyką /91

Dawid Keller – Kolej i handel – próba identyfikacji wzajemnych relacji na wybranych przykładach  /114

Łukasz Dwilewicz – Miejsce centralnych zarządów przemysłu w systemie handlu zagranicznego Polski Ludowej w latach 1945–1948 – zarys problemu /133

Piotr Franaszek – Kontakty handlowe Polski z Austrią w latach 1945–1990  /150

Krzysztof Popiński, Aleksandra Sikora – Import uzbrojenia i wyposażenia wojskowego do Polski po 2001 roku /164

Reklama a handel

Iwona Kawalla-Lulewicz – Reklama na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku – wybrane aspekty  /185

Sławomir Kamosiński – U progu narodzin społeczeństwa konsumpcyjnego. Reklama i ogłoszenia w polskiej prasie w latach 1989–1990 na przykładzie „Gazety Wyborczej”, „Wprost”, „Kobiety i Życia” oraz „Przyjaciółki”  /205

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie