- Kategorie
-
Handel i handlowcy na ziemiach polskich na przestrzeni wieków


Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność |
Brak towaru
|
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788366292413 |
EAN | 9788366292413 |
Zostaw telefon |
Redakcja: Tomasz Głowiński, Marek Zawadka
Rok wydania: 2024
Liczba stron: 224
Okładka: miękka
Format: 16,0 cm x 23,5 cm
Wrocławskie Spotkania z Historią Gospodarczą - Spotkanie XIX
Początkowo, w epoce tzw. bulionizmu, koncentrowano się głównie na kwestii gromadzenia i posiadania kruszców jako miernik sukcesu w gospodarowaniu. W XVI w. i kolejnych stuleciach nowożytności, gdy ruszyła eksploracja Nowego Świata, a Europejczycy przetarli nową drogę do bogactw Azji Dalekiej, patrzono już na ekonomię szerzej, utożsamiając gospodarkę z obrotem handlowym...
(opis wydawcy)
Spis treści:
Tomasz Głowiński – Wstęp /9
Handel detaliczny
Jarosław Szymański – Ordynacje handlu detalicznego dla Wrocławia z lat 1608 i 1752 /15
Tomasz Piędzioch – Handel w powojennym Wrocławiu (1945–1947) /27
Bartosz Kruk – „Lepszy gram handlu...” Bazary, giełdy i targowiska we Wrocławiu po II wojnie światowej /35
Karolina Rybicka – Powszechne Domy Towarowe na Dolnym Śląsku w początkach ich istnienia (1947–1949) /64
Marek Cetwiński – Wędrowny kramarz w świecie gospodarki planowej (studium przypadku) /73
Handel zagraniczny
Wojciech Morawski – Eksport wołów z Ukrainy w czasach nowożytnych /83
Piotr Badyna – Handel drewnem i jego wyrobami w II RP w latach 1924–1938, ze szczególnym uwzględnieniem eksportu – między teorią a praktyką /91
Dawid Keller – Kolej i handel – próba identyfikacji wzajemnych relacji na wybranych przykładach /114
Łukasz Dwilewicz – Miejsce centralnych zarządów przemysłu w systemie handlu zagranicznego Polski Ludowej w latach 1945–1948 – zarys problemu /133
Piotr Franaszek – Kontakty handlowe Polski z Austrią w latach 1945–1990 /150
Krzysztof Popiński, Aleksandra Sikora – Import uzbrojenia i wyposażenia wojskowego do Polski po 2001 roku /164
Reklama a handel
Iwona Kawalla-Lulewicz – Reklama na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX wieku – wybrane aspekty /185
Sławomir Kamosiński – U progu narodzin społeczeństwa konsumpcyjnego. Reklama i ogłoszenia w polskiej prasie w latach 1989–1990 na przykładzie „Gazety Wyborczej”, „Wprost”, „Kobiety i Życia” oraz „Przyjaciółki” /205