• Granice prawne i etyczne reklamy w ustawodawstwie krajowym i europejskim

Symbol: 13226
Brak towaru
19.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Brak towaru
ISBN 9788392941729
Zostaw telefon

Autor: Robert Grochowski

Rok wydania: 2010

Liczba stron: 333

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przybrudzone

 

"Większość ludzi ma do reklamy stosunek sceptyczny. Zdarzają się również tacy, którzy uważają ją za element współczesnego świata, który daje trochę optymizmu i radości. Reklama jest nośnikiem wiedzy o towarach, instytucjach i sposobach życia. Przedsiębiorcy mówią o niej "dźwignia handlu", która za pomocą wszelkich metod próbuje zwabić klienta. Zauważyć już można reklamy, które umożliwiają bezpardonowe dotarcie do konsumenta, w miejscach dla niego nieprzewidzianych tak, aby nie mógł on uniknąć kontaktu z reklamą. Komunikaty reklamowe próbują wtargnąć  w sferę naszej prywatności i intymności. Występują one na pograniczu prawa, a przede wszystkim wartości etycznych"

(ze wstępu)

Spis treści:

Wykaz skrótów   /9

Wstęp  /13

Rozdział I. Prawo a etyka  /19-70

1. Definicja prawa  /19

2. Definicje etyki  /43

3. Propozycje w komunikacie reklamowym  /65

Rozdział II. Reklama w ustawodawstwie polskim   /71-112

1. Konstytucja RP  /71

2. Znak towarowy w reklamie (ustawa Prawo własności przemysłowej)   /72

3. Przesłanki ochrony prawem autorskim i prawami pokrewnymi w komunikacie reklamowym  .81

4. Czyn nieuczciwej konkurencji w przekazie reklamowym   /92

5. Zasady prowadzenia reklamy w świetle ustawy Prawo prasowe  /97

6. Zagadnienia reklamy w ustawie o radiofonii i telewizji  /102

Rozdział III. Unormowanie reklamy wynikające z ustawodawstwa europejskiego  /113-152

1. Prawo autorskie do reklamy w świetle Konwencji Paryskiej  /113

2. Przestrzeganie przez reklamę praw człowieka, na gruncie Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności   /114

3. Ograniczenia reklamy wynikające z Europejskiej Konwencji o Telewizji Ponadgranicznej  /116

4. Granice reklamy dotyczące prawa autorskiego i praw pokrewnych na gruncie konwencji międzynarodowych  /122

5. Ograniczenia reklamy w Konwencji o Substancjach Psychotropowych  /125

6. Uwarunkowania reklamy w ustawie z 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych  /126

7. Zasady prowadzenia reklamy; wyznaczone dyrektywy Unii Europejskiej  /128

Rozdział IV. Reklama towarów i usług w ustawach szczegółowych   /153-194

1. Zakazy i ograniczenia napojów alkoholowych  /153

2. Regulacje dotyczące reklamy i promocji wyrobów tytoniowych  /160

3. Zasady prowadzenia reklamy artykułów żywnościowych   /165

4. Kryteria prowadzenia reklamy produktów biobójczych i substancji niebezpiecznych   /169

5. Przesłanki i zakazy odnoszące się do reklamy usług i instytucji finansowych  /170

6. Granice swobody kształtowania treści reklamy usług turystycznych   /176

7. Uwarunkowania prawne i moralne, dotyczące reklamy zewnętrznej   /177

8. Zakazy i ograniczenia reklamy produktów leczniczych i wyrobów medycznych  /179

9. Ograniczenia reklamy dotyczące wolnych zawodów   /186

10. Warunki prezentacji komunikatu reklamowego gier i zakładów wzajemnych   /191

Rozdział V. Kodeksy etyczne dotyczące reklamy  /195-223

1. Normy Postępowania Amerykańskiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych  /204

2. Międzynarodowy Kodeks Reklamy   /205

3. Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy   /205

4. Kodeks Etyki Reklamy - Warszawa, kwiecień 2004   /207

5. Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy Zewnętrznej  /209

6. Etyka w Reklamie - Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu  /211

7. Karta Etyczna Mediów   /213

8. Deklaracja Zasad Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy  /214

9. Dziennikarskie Kodeks Obyczajowy Stowarzyszenia Dziennikarzy RP  /214

10. Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich   /215

11. Kodeks Etyki Lekarskiej  /216

12. Kodeks Etyki Farmaceuty - Aptekarza   /217

13. Kodeksy etyczne odnoszące się do działalności finansowej i gospodarczej  /218

14. Kodeks Etyki Adwokackiej   /220

15. Rezolucja 1003 Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy   /221

Rozdział VI. Granice norm prawnych i etycznych reklamy  /225-289

1. Zakaz reklamy sprzecznej z przepisami prawa   /225

.2. Dobra osobiste w reklamie  /232

3. Ograniczenia i zakazy reklamy naruszającej dobre obyczaje i uchybiającej godności człowieka   /239

4. Wprowadzająca w błąd reklama jako czyn zakazany   /244

5. Niekonwencjonalne formy reklamy nierzeczowej  /256

6. Prawno-moralne ograniczenia reklamy uciążliwej  /263

7. Formy i zakazy reklamy uciążliwej  /271

8. Granice dopuszczalności reklamy porównawczej   /276

9. Prawa człowieka a wolności reklamy   /283

Zakończenie  /291

Aneks  /295

Posłowie  /305

Bibliografia  /307

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie