- Kategorie
-
Dziedzictwo chciane, dziedzictwo niechciane
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 2 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788377306444 |
EAN | 9788377306444 |
Zostaw telefon |
Autorzy: Piotr Legutko, Lucyna Rotter
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 140
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Format: 21,00 cm x 20,00 cm
Każdy rejon Polski ma specyficzną dla siebie atrakcyjność turystyczną. Czasem jest to cisza, dzikość i urok zakątków przyrodniczych, innym razem wielokulturowość etniczna i religijna, a jeszcze innym – nowoczesne wykorzystanie spuścizny dziejów. Są też takie regiony lub miasta, w których historia “gra pierwsze skrzypce”, będąc najważniejszym magnesem dla turystów. Koneserzy sztuki wysokiej, fascynaci historii i fani nowinek technologicznych w kulturze i sztuce – w poszczególnych rejonach Polski mają możliwość znalezienia bez trudu interesujących dla siebie atrakcji. Otwiera to przed branżą turystyczną oraz eventową wiele wyzwań, polegających na przygotowaniu ciekawej oferty wychodzącej naprzeciw nie tylko oczekiwaniom współczesnego turysty, ale też wykorzystującej możliwości najnowszych technologii i osiągnięć nauki. Zarówno produkt turystyczny, jak i kreowanie marki mogą odnieść sukces w oparciu o wykorzystanie lokalnego kodu kulturowego, tradycji oraz historii. Te komponenty, przy zastosowaniu najnowszych technologii i możliwości, jakie daje nam współczesny świat, mogą być doskonałym materiałem dla kreowania marki. Przecież wyjątkowość kodu kulturowego, tradycji i lokalnego dziedzictwa jest magnesem przyciągającym gości tak z dalszych, jak i bliższych zakątków świata.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Wstęp /5
Kod kulturowy i jego rola w postrzeganiu przestrzeni kulturowej regionu .9
Posługiwanie się symbolem w przestrzeni społecznej /10
Seminologia w odniesieniu do kodu kulturowego i historycznego /17
Dziedzictwo materialne w kreowani marki miasta i regionu /21
Dziedzictwo niematerialne w kreowaniu marki miasta i regionu /31
Koncepcja kreowanie marki promocyjnej w oparciu o kod kulturowy i dziedzictwo historyczne /39
Dziedzictwo mniejszości narodowych i religijnych /40
Współistnienie chcianej i niechcianej - przeszłości i przyszłości /51
Współczesne przeobrażenia i problemy w obszarze kultury i turystyki /56
Wykorzystanie dziedzictwa historycznego i kulturowego w promowaniu regionu /65
Historyczny aspekt znaczeniowy Krakowa /66
Dziedzictwo lokalne i kulturowe /75
Cykliczne wydarzenia kreowane na bazie dziedzictwa historycznego /88
Profil turystów preferujących turystykę kulturową na przykładzie Krakowa i Małopolski /99
Analiza wielkości i struktur ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce /100
Analiza marketingowa profilu turysty przyjeżdżającego do Krakowa /108
Atrakcyjność turystyczna regionu i analiza zachowań turystów /116
Zakończenie /127
Bibliografia /289