- Kategorie
-
Douglas A-20 Havoc/Boston. Monografie lotnicze 41
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788386208838 |
EAN | 9788386208838 |
Zostaw telefon |
Autorzy: Seweryn Fleischer, Marek Ryś
Rok wydania: 1997
Liczba stron: 76 + arkusze
Okładka: miękka
Format: 20,5 cm x 29,5 cm
Seria: Monografie lotnicze 41
Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami, przytarcia są także przy grzbiecie, brzegi stron przykurzone
"Po początkowej niechęci amerykańskich sił zbrojnych do samolotów Douglas Model 7B, korpus lotniczy Stanów Zjednoczonych zamówił dwa modele bombowe: Douglas A-20 do bombardowania z wysokiego i A-20A z niskiego pułapu. Oba modele były bardzo podobne do samolotu DB-7B. A-20 był napędzany silnikiem Wright R-2600-7 o mocy 1250 kW (1700 KM) z turbosprężarką, która jednak okazała się kłopotliwa w eksploatacji, dlatego też wymieniono jednostkę napędową na Wright R-2600-11 o mocy 1176 kW (1600 KM) bez turbosprężarki. Tylko 1 maszyna została zbudowana w wersji A-20 pozostałe postanowiono przebudować do standardu A-20A. Armia Stanów Zjednoczonych zamówiła 123 egz. w wersji A-20A z silnikami Wright R-2600-3 ”Double Cyclone” o mocy 1176 kW (1600 KM) i dalszych 20 z mocniejszymi Wright R-2600-11. Maszyny te weszły do służby wiosną 1941 r. W 1943 r. 9 z nich przekazano da Australii. Brytyjska nazwa ”Havoc” została przyjęta także przez Amerykanów".
(fragment)