- Kategorie
-
Caproni-Reggiane RE. 2000 Falco i Mavag Heja II NR 549
![Caproni-Reggiane RE. 2000 Falco i Mavag Heja II NR 549 Caproni-Reggiane RE. 2000 Falco i Mavag Heja II NR 549](/images/03968/30000-31000/Caproni-Reggiane-RE-2000-Falco-i-Mavag-Heja-II_%5B30333%5D_480.jpg)
![Caproni-Reggiane RE. 2000 Falco i Mavag Heja II NR 549 Caproni-Reggiane RE. 2000 Falco i Mavag Heja II NR 549](/images/03968/30000-31000/Caproni-Reggiane-RE-2000-Falco-i-Mavag-Heja-II_%5B30333%5D_480.jpg)
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 9.5 |
Dostępność |
Mała ilość
|
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788372195494 |
EAN | 9788372195494 |
Zostaw telefon |
Autor: Janusz Ledwoch
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 50
Okładka: miękka
Format: 20,5 cm x 29,5 cm
Powstanie samolotu Reggiane (właściwie Caproni-Reggiane) RE. 2000 „Falco” I to bezpośredni wynik realizacji rozpoczętego już w styczniu 1933 roku programu rozwoju Regia Aeronautica tzw. „Programma R”. Jednym z wykonywanych zadań, było wprowadzenie do jednostek nowoczesnego samolotu myśliwskiego. Pod koniec lat trzydziestych XX wieku rozwój włoskich samolotów myśliwskich hamował brak nowoczesnego silnika o odpowiedniej mocy, dlatego przewidywano, że do napędu myśliwców zostaną użyte silniki Fiata: A.74 o mocy 618 kW (840 KM) i A.80 o mocy 736 kW (100 KM) oraz silniki Piaggio P.XI także o mocy 736 kW (1000 KM). Wszystkie wymienione typy to silniki gwiazdowe, chłodzone powietrzem.
(ze wstępu)