• Awangarda i mit racjonalizacji. Fotomontaż polski okresu dwudziestolecia międzywojennego

Symbol: 5068
Brak towaru
109.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska Belgia 64.2
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 8370632890
Zostaw telefon

Autor: Czekalski Stanisław

Rok wydania: 2000

Ilość stron: 350

Oprawa: miękka

Format: 17,0 cm x 24,0 cm

Uwaga - przybrudzona okładka i grzbiet książki

 

 
Książka jest pierwszą monografią polskiego fotomontażu lat międzywojennych. Pokazuje go na tle ówczesnych zjawisk artystycznych z kręgu awangardy, jak również w kontekście szerszych procesów kulturowych doby modernizmu oraz towarzyszących im ideologii nowoczesności. Autor daje pełny przegląd różnych odmian fotomontażu, kreśli historię kształtowania się i rozwoju tego gatunku, stawia zasadnicze pytania o jego status artystyczny, o relacje między fotomontażem a awangardą, polityką i kultura masową.

Spis treści:

Wstęp  /7

Część pierwsza. Fotomontaż i awangarda lat dwudziestych

Rozdział I. Montowanie utopii. Fotomontaż jako wizualny język awangardy  /15

Fotomontaż w świetle teorii awangardy  /15

Fotomontaż dadaistyczny  /23

Radziecki fotomontaż konstruktywistyczny  /33

Konstruktywizm międzynarodowy  /47

Rozdział II. Fotomontaże Mieczysława Szczuki  /54

Część druga. Awangarda - polityka - kultura masowa. Fotomontaż lat trzydziestych

Wprowadzenie  /103

Rozdział III. Fotomontaż a polityka  /107

Wprowadzenie  /107

Rekonstrukcje Mieczysława Bermana  /115

Przegląd fotomontaży politycznych z lat 1928-1934  /128

Między gazetą a malarstwem. "Czapka Frygijska", awangarda lwowska i Grupa Krakowska  /144

Fotomontaż w prasie narodowo-radykalnej  /158

Rozdział IV. Fotomontaż między awangardą a kulturą masową  /170

Utopia i komercja  /170

Asymilacja fotomontażu w mass mediach  /174

Strzemiński wobec nowego drukarstwa i fotomontażu  /180

"Dobrze i ciekawie skleić..." Fotomontaż a awangarda filmowa  /184

Fotomontaż reklamowy  /195

Fotomontaż w grafice książkowej  /203

Fotomontaż w prasie popularnej  /213

"Wiadomości Literackie" i Mieczysław Choynowski  /213

"Naokoło  świata"  /224

Podsaceki, "Światowid" i "Na szerokim świecie", lata 1928-1930  /226

"Mała encyklopedia zbrodni". Brzeski i "Tajny Detektyw"  /244

Podsadecki i "Na szerokim świecie", 1931-1935 /250

Podsadecki "metropolis" i problem katastrofizmu po raz pierwszy  /261

"Światowid", 1930-1933  /279

Brzeski, cykle Sex i Narodziny robota, tygodnik "As" i problem katastrofizmu po raz drugi  /285

Rozdział V. Fotomontaż i deracjonalizacja - odpryski surrealizmu  /311

Zakończenie  /330

Summary  /334

Spis ilustracji  /339

Indeks /345

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie