- Kategorie
-
Artyleria kolejowa
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788364130243 |
EAN | 9788364130243 |
Zostaw telefon |
Autor: Mirosław Giętkowski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 168
Oprawa: miękka
Format: 20,5 cm x 29,5 cm
Uwaga! Nieznaczne zarysowania okładki, w jednym miejscu ma małe przedarcie i posiada nieznaczne zagięcia
"Największym działem kolejowym wprowadzonym na uzbrojenie wojsk niemieckich w okresie drugiej wojny światowej była 38 cm armata (E) L/34 SIEGFRIED. Było to działo, które bez demontażu mogło poruszać się po wszystkich torach ówczesnej Europy. Zamówienie na te działa zostało złożone w 1941 roku i zakładano wykonanie 7 dział tego typu. Pierwsza armata została przekazana do testów do Rüngewalde (Darłowo) pod koniec 1942 roku. W sumie wykorzystano trzy działa (prace nad czwartym zostały rozpoczęte, ale nie zostały ukończone). Dwa z nich zostały wykorzystane do obrony wybrzeża francuskiego i wystrzeliły tam tylko 62 pociski. Trzecie działo, oddane do dyspozycji armii w 1943 roku, wykorzystywane było na froncie wschodnim, w tym do ostrzeliwania pozycji wojsk radzieckich i polskich w październiku 1944 roku w rejonie Warszawy"
(fragment rozdiału Niemiecka artyleria kolejowa)
Spis treści:
1. Wprowadzenie /7
2. Francuska artyleria kolejowa /14
3. Niemiecka artyleria kolejowa /49
4. Amerykańska artyleria kolejowa /84
5. Brytyjska artyleria kolejowa /107
6. Rosyjska i radziecka artyleria kolejowa /122
7. Artyleria kolejowa Finlandii, Japonii i Włoch /142
8. Polski epizod artylerii kolejowej /150
9. Zakończenie /151
10. Wykaz zdjęć /153
Wykaz dział kolejowych /159
11. Bibliografia /167