• Artyleria kolejowa

50.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
Cena przesyłki 9
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 6
Poczta Polska Pocztex 48 9
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Dostępność 3 szt.
ISBN 978-83-64130-24-3
Zostaw telefon

Autor: Mirosław Giętkowski

Rok wydania: 2018

Ilość stron: 168

Oprawa: miękka

Format: 20,5 cm x 29,5 cm

 

"Największym działem kolejowym wprowadzonym na uzbrojenie wojsk niemieckich w okresie drugiej wojny światowej była 38 cm armata (E) L/34 SIEGFRIED. Było to działo, które bez demontażu mogło poruszać się po wszystkich torach ówczesnej Europy. Zamówienie na te działa zostało złożone w 1941 roku i zakładano wykonanie 7 dział tego typu. Pierwsza armata została przekazana do testów do Rüngewalde (Darłowo) pod koniec 1942 roku. W sumie wykorzystano trzy działa (prace nad czwartym zostały rozpoczęte, ale nie zostały ukończone). Dwa z nich zostały wykorzystane do obrony wybrzeża francuskiego i wystrzeliły tam tylko 62 pociski. Trzecie działo, oddane do dyspozycji armii w 1943 roku, wykorzystywane było na froncie wschodnim, w tym do ostrzeliwania pozycji wojsk radzieckich i polskich w październiku 1944 roku w rejonie Warszawy"

(fragment rozdiału Niemiecka artyleria kolejowa)

 

Spis treści:

1. Wprowadzenie  /7

2. Francuska artyleria kolejowa  /14

3. Niemiecka artyleria kolejowa  /49

4. Amerykańska artyleria kolejowa  /84

5. Brytyjska artyleria kolejowa  /107

6. Rosyjska i radziecka artyleria kolejowa  /122

7. Artyleria kolejowa Finlandii, Japonii i Włoch  /142

8. Polski epizod artylerii kolejowej  /150

9. Zakończenie  /151

10. Wykaz zdjęć  /153

Wykaz dział kolejowych  /159

11. Bibliografia  /167

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie