- Kategorie
-
Wydawcy poznańscy 1815-1914. Kształtowanie środowiska i repertuaru wydawniczego
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 1 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788323223894 |
EAN | 9788323223894 |
Zostaw telefon |
Autor: Artur Jazdon R
Rok wydania: 2014
Liczba stron: 440
Okładka: twarda
Format: 17,00 cm x 24,5 cm
Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami
Dr Artur Jazdon podjął temat niezwykle potrzebny, którego materia wypełnia luki w polskiej wiedzy o rozwoju produkcji książki w Poznaniu w latach 1815–1914, czyli po kongresie wiedeńskim do czasu wybuchu pierwszej wojny światowej. (…) Gruntowna orientacja dr. A. Jazdona w stanie badań nad dziejami książki na polskich ziemiach w czasach zaborów oraz wieloletnie osobiste doświadczenia Autora w gromadzeniu dokumentacji wielkopolskiej kultury wydawniczej i piśmienniczej stały się dobrą podstawą do napisania monografii poświęconej poznańskim wydawcom i omówieniu dorobku. (…) O wartości przygotowanej publikacji z merytorycznego punktu widzenia nie świadczy objętość, lecz stosunek do przedstawionych faktów, umiejętność dostrzegania procesów kultury, znaczne poszerzenie dotychczasowej wiedzy, wyczerpanie dostępnej dokumentacji i zaproponowanie nowej oceny.
(Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Gondek)
Spis treści:
Wstęp /7
I. Rozwój środowiska pracowników książki /29
Rozdział 1. Lata początkowe (1815-1838) /31
Rozdział 2. Okres rozwoju (1839-1850) /59
Rozdział 3. Lata ograniczeń proceduralnych (1851-1872) /81
Rozdział 4. Rozwój środowiska po roku 1872 /107
Rozdział 5. Kształtowanie się grup wydawców niezawodowych /161
Rozdział 6. Podsumowanie części I /169
II. Kształtowanie repertuaru wydawniczego /189
Rozdział 7. Statystyka i struktura produkcji wydawniczej /191
a. Statystyka produkcji wydawniczej /191
b. Struktura tematyczna oferty wydawniczej /222
Rozdział 8. Wybrane instrumenty polityki wydawniczej /247
a. Specjalizacja i programy oficyn wydawniczych oraz wydawców niezawodowych /247
b. Rola prasy, publicystów i dyskursu publicznego /270
c. Konkursy jako forma mecenatu społecznego /304
d. Serializacja produkcji wydawniczej /326
Rozdział 9. Reklama i promocja książki /347
a. Katalogi /347
b. Anonse prasowe /359
c. Subskrypcje, prenumeraty, przedpłaty /366
d. Periodyczna forma reklamy /374
Zakończenie /378
Bibliografia /390
Wykaz nazw ulic /413
Indeks nazwisk /419
Posener Verleger 1815-1914. Bilden von Verlagskreis und -reportoire (Zusammenfassung) /435