• Współczesne problemy edukacji historycznej

Symbol: 11912
Brak towaru
7.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 8373224963
Zostaw telefon

Autor: Janusz Rulka

Rok wydania: 2003

Liczba stron: 124

Okładka: miękka

Format: 14,5 cm x 20,5 cm

Uwagi - książka używana, w środku znajduje się dedykacja autora dla poprzedniego właściciela, pieczątka oraz adnotacje ołówkiem i długopisem

 

"Prof. zw. dr hab. Janusz Rulka należy do ścisłej czołówki polskich dydaktyków historii. Aktywnie uczestniczy również w pracach światowego gremium przedstawicieli tej subdyscypliny w ramach Międzynarodowego Stowarzyszenia Dydaktyków Historii. Prof. Janusz Rulka w swoim pisarstwie naukowym w sposób bardzo udany łączy głęboka refleksje teoretyczną z pogranicza szeregu dyscyplin wspomagających dydaktykę historii z praktyka nauczania.Prezentowana książka składa się z ośmiu studiów, przy czym każde z nich stanowi zamknięta całość. Większość z nich dotyczy aktualnych zagadnień związanych z edukacją historyczną: postmodernistyczne problemy edukacji historycznej, emocje i wartości w edukacji historycznej, przemiany w świadomości historycznej młodzieży, historia w mediach, etyka nauczyciela historii, semiotyka i historia. Wyżej przedstawione przez autora tematy zawierają ostatnie wyniki jego badań, dotyczą najnowszych osiągnięć w dziedzinie edukacji historycznej lub są efektem długotrwałych badań ankietowych (np. w dziedzinie przemian świadomości historycznej młodzieży), stanowią nieraz nawiązanie do własnych doświadczeń edukacyjnych (np. w studium o semiotyce i historii). Recenzowana publikacja jest potrzebna nauczycielom, wdrażającym obecnie kolejne etapy reformy szkolnej, tym bardziej, że jej bardziej teoretyczny i refleksyjny charakter, powinien sprzyjać poszerzeniu spojrzenia na istotę nauczania historii. W tej sprawie autor we wstępie słusznie podkreślił: Dobrym nauczycielem i wychowawcą można być tylko wtedy, gdy praktyka codziennej pracy nie przytłacza myślenia i działania w szerszej perspektywie"

prof. zw. dr hub. Mieczysław Wojciechowski

Spis treści:

Wstęp  /7

1. Postmodernistyczne problemy edukacji historycznej  /8

2. Emocje i wartości w edukacji historycznej  /19

3. Uwagi o przemianach świadomości historycznej  /30

4. Historia w mediach  /47

5. Wiadomości Historyczno-Dydaktyczne 1932-1939. Próba analizy i oceny   /67

6. Podręcznik hańby, Uwagi o podręczniku historii Polski 1864-1945 wydanym w 1952 roku  /80

7. Etyka nauczyciela historii  /98

8. Semiotyka i historia  /113

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie