- Kategorie
-
Współczesne problemy edukacji historycznej
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 8373224963 |
EAN | 8373224963 |
Zostaw telefon |
Autor: Janusz Rulka
Rok wydania: 2003
Liczba stron: 124
Okładka: miękka
Format: 14,5 cm x 20,5 cm
Uwagi - książka używana, w środku znajduje się dedykacja autora dla poprzedniego właściciela, pieczątka oraz adnotacje ołówkiem i długopisem
"Prof. zw. dr hab. Janusz Rulka należy do ścisłej czołówki polskich dydaktyków historii. Aktywnie uczestniczy również w pracach światowego gremium przedstawicieli tej subdyscypliny w ramach Międzynarodowego Stowarzyszenia Dydaktyków Historii. Prof. Janusz Rulka w swoim pisarstwie naukowym w sposób bardzo udany łączy głęboka refleksje teoretyczną z pogranicza szeregu dyscyplin wspomagających dydaktykę historii z praktyka nauczania.Prezentowana książka składa się z ośmiu studiów, przy czym każde z nich stanowi zamknięta całość. Większość z nich dotyczy aktualnych zagadnień związanych z edukacją historyczną: postmodernistyczne problemy edukacji historycznej, emocje i wartości w edukacji historycznej, przemiany w świadomości historycznej młodzieży, historia w mediach, etyka nauczyciela historii, semiotyka i historia. Wyżej przedstawione przez autora tematy zawierają ostatnie wyniki jego badań, dotyczą najnowszych osiągnięć w dziedzinie edukacji historycznej lub są efektem długotrwałych badań ankietowych (np. w dziedzinie przemian świadomości historycznej młodzieży), stanowią nieraz nawiązanie do własnych doświadczeń edukacyjnych (np. w studium o semiotyce i historii). Recenzowana publikacja jest potrzebna nauczycielom, wdrażającym obecnie kolejne etapy reformy szkolnej, tym bardziej, że jej bardziej teoretyczny i refleksyjny charakter, powinien sprzyjać poszerzeniu spojrzenia na istotę nauczania historii. W tej sprawie autor we wstępie słusznie podkreślił: Dobrym nauczycielem i wychowawcą można być tylko wtedy, gdy praktyka codziennej pracy nie przytłacza myślenia i działania w szerszej perspektywie"
prof. zw. dr hub. Mieczysław Wojciechowski
Spis treści:
Wstęp /7
1. Postmodernistyczne problemy edukacji historycznej /8
2. Emocje i wartości w edukacji historycznej /19
3. Uwagi o przemianach świadomości historycznej /30
4. Historia w mediach /47
5. Wiadomości Historyczno-Dydaktyczne 1932-1939. Próba analizy i oceny /67
6. Podręcznik hańby, Uwagi o podręczniku historii Polski 1864-1945 wydanym w 1952 roku /80
7. Etyka nauczyciela historii /98
8. Semiotyka i historia /113