• Uskrzydlona obrona. Rozwój i możliwości współczesnych sił powietrznych pod względem ekonomicznym i wojskowym

Symbol: 17221
72.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788366687455
Zostaw telefon

Autor: William "Billy" Mitchell

Rok wydania: 2024

Liczba stron: 187

Okładka: twarda

Format: 17,0 cm x 24,0 cm

Seria: Monografie

 

Bez lotnictwa nie ma nowoczesnych sił zbrojnych i tylko przewaga w powietrzu umożliwia prowadzenie rozstrzygających działań zbrojnych. Dlatego warto przypomnieć idee gen. Williama „Billy’ego” Mitchella. Bo to on był jednym z międzywojennych proroków i rewolucjonistów wojskowych, którzy wskazywali na lotnictwo jako wiodący rodzaj sił zbrojnych. W Wydawnictwie Tetragon publikujemy klasykę myśli strategicznej nie od dziś. Dlatego oddajemy w ręce Czytelników jedną z najważniejszych książek dotyczących wojskowości w dwudziestoleciu międzywojennym. Mitchell, obok Douheta, jest chyba najważniejszym teoretykiem zajmującym się wpływem lotnictwa na przebieg przyszłych wojen.
Do dzisiaj ich książki są podstawową lekturą w akademiach wojskowych. I to nie dlatego, że idealnie przewidzieli przyszłość – bo tak nie było, ale dlatego że mieli odwagę myśleć nieszablonowo i potrafili w sposób niezwykle interesujący przelać swoje rewolucyjne przemyślenia na papier. Wizja sił zbrojnych, a sił powietrznych w szczególności, przedstawiona przez Mitchella ma swoje echa do dziś – dlatego warto go czytać.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Od wydawców  /7

Wstęp do wydania polskiego  /9

K. Fudalej - Winged Defense, William Mitchell i początki lotnictwa wojskowego  /9

William Mitchell  /10

Okres międzywojenny - czas wojskowych proroków  /14

Poglądy Williama Mitchella przedstawione w jego pracy  /16

Recepcja Uskrzydlonej obrony  /18

Uwagi dotyczące tłumaczenia  /19

Przedmowa /21

Wstęp  /23

I. Era aeronautyki  /29

II. Przywództwo w aeronautyce przejmują Stany Zjednoczone /41

III. Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych udowadniają przewagę samolotu nad okrętem  /62

IV. Lotnictwo cywilne i komercyjne  /83

V. Jak powinniśmy zorganizować nasze narodowe siły powietrzne? Czynależy uczynić z nich główną siłę, czy mają pozostać tylko dodatkiem?  /96

VI. Wpływ sił powietrznych na przeobrażenie i ograniczenie międzynarodowych zbrojeń  /108

VII. Rzut oka na nowoczesną aeronautykę  /118

VIII. Tworzenie kadr sił powietrznych  /130

IX. Pozyskiwanie samolotów i wyposażenia dla lotników  /143

X. Obrona przeciwlotnicza  /155

XI. Wnioski  /164

Dodatek  /170

Agencje rządowe Stanów Zjednoczonych odpowiedzialne za aeronautykę i czy się one zajmują  /170

  • Służba Powietrzna Armii  /170
  • Biuro Aeronautyki US Navy  /172
  • Poczta Lotnicza  /174
  • Narodowy Komitet Doradczy do spraw Lotnictwa  /175

Istniejący program współpracy  /177

  • Organizacja /177
  • Komitet Wspólny Armii i Marynarki Wojennej  /177
  • Komitet Aeronautyczny  /178
  • Narodowy Komitet Doradczy do spraw Lotnictwa  /179

Polityka Armii i Marynarki Wojennej w odniesieniu do samolotów  /180

Rosnące znaczenie samolotu w działaniach wojennych /181

Związki badań lotniczych z obroną narodową  /183

Przemysł lotniczy i jego związki z obroną narodową  /184

Lotnictwo komercyjne i jego związku z rządem  /185

Podsumowanie  /186

Zalecenia ogólne  /187

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie