- Kategorie
-
Uskrzydlona obrona. Rozwój i możliwości współczesnych sił powietrznych pod względem ekonomicznym i wojskowym
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 2 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788366687455 |
EAN | 9788366687455 |
Zostaw telefon |
Autor: William "Billy" Mitchell
Rok wydania: 2024
Liczba stron: 187
Okładka: twarda
Format: 17,0 cm x 24,0 cm
Seria: Monografie
Bez lotnictwa nie ma nowoczesnych sił zbrojnych i tylko przewaga w powietrzu umożliwia prowadzenie rozstrzygających działań zbrojnych. Dlatego warto przypomnieć idee gen. Williama „Billy’ego” Mitchella. Bo to on był jednym z międzywojennych proroków i rewolucjonistów wojskowych, którzy wskazywali na lotnictwo jako wiodący rodzaj sił zbrojnych. W Wydawnictwie Tetragon publikujemy klasykę myśli strategicznej nie od dziś. Dlatego oddajemy w ręce Czytelników jedną z najważniejszych książek dotyczących wojskowości w dwudziestoleciu międzywojennym. Mitchell, obok Douheta, jest chyba najważniejszym teoretykiem zajmującym się wpływem lotnictwa na przebieg przyszłych wojen.
Do dzisiaj ich książki są podstawową lekturą w akademiach wojskowych. I to nie dlatego, że idealnie przewidzieli przyszłość – bo tak nie było, ale dlatego że mieli odwagę myśleć nieszablonowo i potrafili w sposób niezwykle interesujący przelać swoje rewolucyjne przemyślenia na papier. Wizja sił zbrojnych, a sił powietrznych w szczególności, przedstawiona przez Mitchella ma swoje echa do dziś – dlatego warto go czytać.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Od wydawców /7
Wstęp do wydania polskiego /9
K. Fudalej - Winged Defense, William Mitchell i początki lotnictwa wojskowego /9
William Mitchell /10
Okres międzywojenny - czas wojskowych proroków /14
Poglądy Williama Mitchella przedstawione w jego pracy /16
Recepcja Uskrzydlonej obrony /18
Uwagi dotyczące tłumaczenia /19
Przedmowa /21
Wstęp /23
I. Era aeronautyki /29
II. Przywództwo w aeronautyce przejmują Stany Zjednoczone /41
III. Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych udowadniają przewagę samolotu nad okrętem /62
IV. Lotnictwo cywilne i komercyjne /83
V. Jak powinniśmy zorganizować nasze narodowe siły powietrzne? Czynależy uczynić z nich główną siłę, czy mają pozostać tylko dodatkiem? /96
VI. Wpływ sił powietrznych na przeobrażenie i ograniczenie międzynarodowych zbrojeń /108
VII. Rzut oka na nowoczesną aeronautykę /118
VIII. Tworzenie kadr sił powietrznych /130
IX. Pozyskiwanie samolotów i wyposażenia dla lotników /143
X. Obrona przeciwlotnicza /155
XI. Wnioski /164
Dodatek /170
Agencje rządowe Stanów Zjednoczonych odpowiedzialne za aeronautykę i czy się one zajmują /170
- Służba Powietrzna Armii /170
- Biuro Aeronautyki US Navy /172
- Poczta Lotnicza /174
- Narodowy Komitet Doradczy do spraw Lotnictwa /175
Istniejący program współpracy /177
- Organizacja /177
- Komitet Wspólny Armii i Marynarki Wojennej /177
- Komitet Aeronautyczny /178
- Narodowy Komitet Doradczy do spraw Lotnictwa /179
Polityka Armii i Marynarki Wojennej w odniesieniu do samolotów /180
Rosnące znaczenie samolotu w działaniach wojennych /181
Związki badań lotniczych z obroną narodową /183
Przemysł lotniczy i jego związki z obroną narodową /184
Lotnictwo komercyjne i jego związku z rządem /185
Podsumowanie /186
Zalecenia ogólne /187