• U-Booty typu II + U-Booty Hitlera w Ameryce Południowej

Symbol: 14887
120.00
kpl. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
Zostaw telefon

Autor: Mariusz Borowiak

Rok wydania: 2021/2023

Liczba stron: 376/309

Okładka: twarda

Format: 17,0 cm x 24,5 cm/21,5 cm x 30,0 cm

 

U-BOOTY typu II. Podwodne drapieżniki Hitlera 1935-1945

W latach 1935-1941dla U-Bootwaffe zbudowano 50 okrętów podwodnych typu II w czterech wariantach. Czas pokazał, że małe okręty podwodne Kriegsmarine, nazywane przez marynarzy "czółnami", okazały się całkiem udanymi konstrukcjami, podlegając stałemu rozwojowi. Proces ten trwał do 1941 r., gdy została zakończona produkcja okrętów typu IID, najbardziej zaawansowanych technicznie, charakteryzujących się znacznie zwiększonym zasięgiem dzięki powiększeniu zbiorników paliwa i innym elementom konstrukcyjnym. Okręty podwodne typu II podczas II wojny światowej były intensywnie eksploatowane operacyjnie na Bałtyku oraz wodach północnych, używane do ćwiczeń i stawiania zagród minowych. W latach 1942-1944 na Morzu Czarnym działała 30. U-Flottille, złożona z sześciu jednostek typu IIB. Odniosły nawet pewne sukcesy. Część z tych jednostek doczekała się szczęśliwie zakończenia działań wojennych i została zniszczona dopiero w ramach postanowień traktatów kończących II wojnę światową.

Mariusz Borowiak - jeden z najbardziej znanych polskich pisarzy morskich. Autor ponad 100 książek oraz broszur o tematyce wojenno-morskiej. Współautor haseł do słowników i encyklopedii oraz blisko 700 artykułów w kraju i za granicą. Jego artykuły prasowe i książki były pretekstem do przygotowania licznych reportaży radiowych i telewizyjnych. Prezes Stowarzyszenia Wyprawy Wrakowe. Członek The Explorers Club w Nowym Jorku.

Spis treści:

Wstęp /9

1. Geneza /19

2. Małe okręty podwodne Kriegsmarine /55

2.1. Typ II (II A)  /61

2.2. Typ II B  /73

2.3. Typ II C /87

2.4. Typ II D /93

3. Technologia budowy i konstrukcja /103

3.1. Dziobowy przedział torpedowy i część mieszkalna  /109

3.2. Centrala – stanowisko dowodzenia  /112

3.3. Pomieszczenia wielofunkcyjne /115

3.4. Przedział maszynowy – silniki spalinowe i elektryczne /117

4. Broń torpedowa, artyleryjska i minowa  /119

4.1. Torpedy parogazowe i elektryczne /119

4.2. Uzbrojenie przeciwlotnicze /124

4.3. Uzbrojenie minowe  /128

5.  Inne standardowe wyposażenie /131

5.1. Urządzenia hydroakustyczne /131

5.2. Urządzenia radiolokacyjne  /132

5.3. Urządzenia łączności  /133

6.  Malowanie U-Bootów  /137

7. Działania wojenne U-Bootów typu II (wrzesień 1939 – grudzień 1940) /141

 8. „Dwójki” bitwie Atlantyk (1941) /161

9. Okręty podwodne typu II D na Bałtyku (1941) /167

10. Okręty podwodne typu II na Morzu Czarnym (1942-1944) /173

10.1. U 9. Działalność frontowa ze zbyt skromnym wynikiem /184

10.2. U 18. Osiem patroli frontowych /201

10.3. U 19. Przeciwko sowieckiej żegludze w rejonie Kaukazu  /212

10.4. U 20. Trzy kwartały służby frontowej na Morzu Czarnym  /226

10.5. U 23. Skromne sukcesy /235

10.6. U 24. Jeden z najbardziej zapracowanych okrętów 30. U-Flottille /245

11. U-Booty typu II /257

11.1. Niemieckie okręty podwodne typu II w latach 1935-1945 /259

12. Wykaz flotylli U-Bootów typu II w latach 1935-1945  /301

13. Stopnie oficerskie i podoficerskie w Kriegsmarine w latach 1935-1945  /303

Bibliografia  /305

Źródła fotografii i ilustracji  /309

 

U-BOOTY HITELRA W AMERYCE POŁUDNIOWEJ

Porywająca historia o niemieckich okrętach podwodnych, które w przededniu kapitulacji Trzeciej Rzeszy, nie chcąc się poddać aliantom, uciekły do Ameryki Południowej. Jednym z najefektywniejszych środków transportu, który niemieccy zbrodniarze wykorzystali do ucieczki przed wymiarem sprawiedliwości były okręty podwodne - tak przynajmniej twierdzą zwolennicy teorii spiskowych. Wiadomo, że zdecydowana większość hitlerowskich oprawców nigdy nie została osądzona, a przed sprawiedliwością uciekło (z nową tożsamością) wielu wysoko postawionych morderców. 

Dlaczego to właśnie naziści w Argentynie, Brazylii, Paragwaju, Chile lub Urugwaju szukali bezpiecznego schronienia przed wymiarem sprawiedliwości? Czy jest prawdą, że już na kilka miesięcy przed zakończeniem wojny oceaniczne okręty podwodne Hitlera przywiozły ogromne ilości waluty i drogocenne precjoza do Ameryki Południowej? 

Autorzy książki dotarli do niepublikowanych dokumentów, które udało się odnaleźć w Anglii, Argentynie, Niemczech i USA. Rozszyfrowali wiele zagadek - obalają mity i demaskują kłamstwa o wywozie przez U-Booty dużej ilości skarbów, głównie złota, oraz dokumentów najcenniejszych projektów zbrojeniowych Rzeszy Niemieckiej, które miały odmienić losy wojny. 

Spis treści:

Podziękowania  /9

Wstęp  /11

Rozdział 1. Ostatni rok wojny. Przegrana U-Bootów  /19

Rozdział 2. Dlaczego Argentyna?  /52

Rozdział 3. U 530 - Wojenne losy pierwszego (?) niemieckiego okrętu podwodnego w Argentynie  /72

Rozdział 4. Śledztwo i niewola  /122

Rozdział 5. U 977 - Ucieczka do wolności  /169

Rozdział 6. Amerykańska zdobycz  /212

Rozdział 7. Przerwana misja U 234  /248

Rozdział 8. Exodus U-Bootów - Niezapisany rozdział  /304

Rozdział 9. Szpieg, który za dużo kłamał. Na tropie "brunatnej eminencji"  /326

Rozdział 10. Niemieckie tajne bazy U-Bootów. Między prawdą a fikcją  /362

Bibliografia  /365

Źródła fotografii i rysunków  /371

 

Stopnie oficerskie i podoficerskie w Kriegsmarine 1935-1945

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie