- Kategorie
-
To się czyta. Promocja książki w dodatkach do wybranych polskich gazet codziennych w latach dziewięćdziesiątych XX wieku
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 1 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 8388679511 |
EAN | 8388679511 |
Zostaw telefon |
Autorka: Magdalena Przybysz-Stawska
Rok wydania: 2006
Liczba stron: 240
Okładka: miękka
Format: 16,5 cm x 23,5 cm
Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone
W pracy poddano analizie trzy dodatki literackie: "Gazetę o Książkach” (wydawaną razem z "Gazetą Wyborczą”), "Rzeczpospolitą i Książki” (dodatek do "Rzeczypospolitej”) i "Życie z Książkami” (wkładka do "Życia”). Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy pomimo różnic można wyodrębnić wspólny dla nich kanon zainteresowań literackich: zalecanych pisarzy i tytułów, jak również książek reklamowanych na ich łamach. Czy niezależnie od tego, czy czytelnik kupował "Gazetę Wyborczą”, "Rzeczpospolitą” czy też "Życie” docierała do niego informacja o tych samych książkach? Czy może było wręcz przeciwnie – wybór określonego dziennika determinował jednocześnie to, o jakich tytułach dowiadywał się odbiorca? Czy istniały w latach 90. XX w. "powszechniki lekturowe”, czyli zestaw książek zalecanych w tym samym okresie czytelnikom "Gazety Wyborczej”, "Rzeczypospolitej” i "Życia”. Publikacja bogato udokumentowana licznymi tabelami i wykazami.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Wstęp /5
Rozdział I. Zarys dziejów reklamy książki w prasie /8
1. Początki reklamy książki w prasie zachodniej (do połowy XIX wieku) /8
2. Reklama książki w Polsce (do 1864 roku) /12
3. Informacje o dorobku wydawniczym w pismach polskich u progu współczesności (1864-1918) /22
4. Upowszechnianie książki w prasie polskiej po 1918 roku /31
5. Reklama książki w prasie po 1989 roku /38
Rozdział II. Promocja książki na łamach "Gazety o Książkach" /42
1. "Gazeta Wyborcza" /42
1.1. Powstanie "Gazety Wyborczej" /42
1.2. Struktura "Gazety Wyborczej" /50
2. "Gazeta o Książkach" jako dodatek literacki /51
2.1. Budowa dodatku /51
2.2. Formy promocji książki w "Gazecie o Książkach" /57
2.2.1. Recenzje /57
2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki /67
2.3. Inne formy promocji książki /92
2.4. Reklama czasopism /95
2.5. Autoreklama "Gazety o Książkach" /97
Rozdział III. Promocja książki na łamach "Rzeczypospolitej i Książek" /100
1. "Rzeczpospolita" /100
1.1. Powstanie "Rzeczpospolitej" /100
1.2. Struktura "Rzeczpospolitej" /105
2. "Rzeczpospolita i Książki" jako dodatek literacki /106
2.1. Budowa dodatku /106
2.2. Formy promocji książki na łamach "Rzeczpospolitej i Książek" /119
2.2.1. Recenzje /119
2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki /130
2.3. Inne formy promocji książki /146
2.4. Reklama czasopism /153
2.5. Autoreklama "Rzeczpospolitej i Książek" /154
Rozdział IV. Promocja książki na łamach "Życia z Książkami" /157
1. "Życie" /157
1.1. Powstanie "Życia" /157
1.2. "Życie - nowy dziennik" /159
2. "Życie z Książkami" jako dodatek literacki /163
2.1. Budowa dodatku /163
2.2.1. Formy promocji książki na łamach "Życia z Książkami" /169
2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki /183
2.3. Inne formy promocji książki /199
2.4. Reklama czasopisma /203
2.5. Autoreklama "Życia z Książkami" /204
Rozdział V. Wspólny kanon zalecanych tekstów czy suma przypadkowych wyborów? Analiza porównawcza omówionych dodatków /205
1. Recenzje /205
2. Ogłoszenia reklamowe /214
3. Wspólne dla trzech dodatków elementy recenzji i reklam /231
Zakończenie /234
Bibliografia /236