• To się czyta. Promocja książki w dodatkach do wybranych polskich gazet codziennych w latach dziewięćdziesiątych XX wieku

Symbol: 15930
15.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 8388679511
Zostaw telefon

Autorka: Magdalena Przybysz-Stawska

Rok wydania: 2006

Liczba stron: 240

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone

 

W pracy poddano analizie trzy dodatki literackie: "Gazetę o Książkach” (wydawaną razem z "Gazetą Wyborczą”), "Rzeczpospolitą i Książki” (dodatek do "Rzeczypospolitej”) i "Życie z Książkami” (wkładka do "Życia”). Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy pomimo różnic można wyodrębnić wspólny dla nich kanon zainteresowań literackich: zalecanych pisarzy i tytułów, jak również książek reklamowanych na ich łamach. Czy niezależnie od tego, czy czytelnik kupował "Gazetę Wyborczą”, "Rzeczpospolitą” czy też "Życie” docierała do niego informacja o tych samych książkach? Czy może było wręcz przeciwnie – wybór określonego dziennika determinował jednocześnie to, o jakich tytułach dowiadywał się odbiorca? Czy istniały w latach 90. XX w. "powszechniki lekturowe”, czyli zestaw książek zalecanych w tym samym okresie czytelnikom "Gazety Wyborczej”, "Rzeczypospolitej” i "Życia”. Publikacja bogato udokumentowana licznymi tabelami i wykazami.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp   /5

Rozdział I. Zarys dziejów reklamy książki w prasie  /8

1. Początki reklamy książki w prasie zachodniej (do połowy XIX wieku)  /8

2. Reklama książki w Polsce (do 1864 roku)   /12

3. Informacje o dorobku wydawniczym w pismach polskich u progu współczesności (1864-1918)  /22

4. Upowszechnianie książki w prasie polskiej po 1918 roku  /31

5. Reklama książki w prasie po 1989 roku   /38

Rozdział II. Promocja książki na łamach "Gazety o Książkach"  /42

1. "Gazeta Wyborcza"  /42

1.1. Powstanie "Gazety Wyborczej"  /42

1.2. Struktura "Gazety Wyborczej"   /50

2. "Gazeta o Książkach" jako dodatek literacki   /51

2.1. Budowa dodatku   /51

2.2. Formy promocji książki w "Gazecie o Książkach"  /57

2.2.1. Recenzje   /57

2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki   /67

2.3. Inne formy promocji książki  /92

2.4. Reklama czasopism   /95

2.5. Autoreklama "Gazety o Książkach"  /97

Rozdział III. Promocja książki na łamach "Rzeczypospolitej i Książek"  /100

1. "Rzeczpospolita"  /100

1.1. Powstanie "Rzeczpospolitej"   /100

1.2. Struktura "Rzeczpospolitej"   /105

2. "Rzeczpospolita i Książki" jako dodatek literacki   /106

2.1. Budowa dodatku   /106

2.2. Formy promocji książki na łamach "Rzeczpospolitej i Książek"   /119

2.2.1. Recenzje  /119

2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki   /130

2.3. Inne formy promocji książki   /146

2.4. Reklama czasopism  /153

2.5. Autoreklama "Rzeczpospolitej i Książek"  /154

Rozdział IV. Promocja książki na łamach "Życia z Książkami"  /157

1. "Życie"   /157

1.1. Powstanie "Życia"  /157

1.2. "Życie - nowy dziennik"   /159

2. "Życie z Książkami" jako dodatek literacki   /163

2.1. Budowa dodatku   /163

2.2.1. Formy promocji książki na łamach "Życia z Książkami"  /169

2.2.2. Ogłoszenia reklamowe jako forma promocji książki   /183

2.3. Inne formy promocji książki   /199

2.4. Reklama czasopisma  /203

2.5. Autoreklama "Życia z Książkami"   /204

Rozdział V. Wspólny kanon zalecanych tekstów czy suma przypadkowych wyborów? Analiza porównawcza omówionych dodatków   /205

1. Recenzje  /205

2. Ogłoszenia reklamowe   /214

3. Wspólne dla trzech dodatków elementy recenzji i reklam   /231

Zakończenie  /234

Bibliografia   /236


Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie