• Sukcesy i porażki kolei w Polsce 1918-1989

Symbol: 4853
Brak towaru
53.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 6.5
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 978-83-63959-10-4
Zostaw telefon

Redakcja: Michał Kapias, Dawid Keller

Rok wydania: 2015

Ilość stron: 392

Oprawa: miękka

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

Uwaga - drobne przybrudzenia

 

"Komunikacja kolejowa w Polsce miewała w swojej historii lepsze i gorsze chwile. Szczególnie dla jej współczesnej sytuacji w publicznym dyskursie próbuje się znaleźć przeciwieństwa w jej historycznych doświadczeniach. Najczęściej, również ze względu na pewnego rodzaju modę na ten okres, porównuje się międzywojenne kolejnictwo, wskazując jego punktualność, czystość, ład i porządek - wprost idealny materiał do naśladowania. Odmienna sytuacja wygląda w okresie PRL, gdzie we wspomnieniach pojawiają się z jednej strony nostalgiczne wątki podróży młodości, dość licznych i docierających do najróżniejszych zakątków Polski pociągów, ale też wskazuje się na przepełnienie czy niewysoki standard podróży".

(fragment Wprowadzenia)

Spis treści:

Słowo wstępne  /7

M. Kapias, D. Keller - Wprowadzenie  /9

Przejęcie  /19

Dawid Keller - Improwizacja czy uporządkowana akacja? Przejęcie kolei przez polską administrację w latach 1918-1922  /21

Janusz Odziemkowski - Rola kolejnictwa polskiego w wojnie z Rosją bolszewicką w latach 1919-1920  /41

Bartosz Kruk - Kolej na Dolnym Śląsku w pierwszych latach po zakończeniu II wojny światowej  /77

Jerzy Pawłowski - "państwowe + samorządowe + prywatne = państwowe". Przejęcie kolei lokalnych przez państwo po II wojnie światowej na podstawie dokumentów w Archiwum Akt Nowych w Warszawie - zarys problemu  /105

INWESTYCJE /149

Mariusz W. Majewski - Programy rozbudowy linii kolejowych w Centralnym Okręgu Przemysłowym oraz Galicji Wschodniej 1936-1939  /151

Adam Frużyński - Magistrala węglowa Śląsk-Gdynia. Okno na świat górnośląskiego przemysłu  /165

Alojzy Czech - Fabryki parowozów w Polsce - wkład przedstawicieli nauk o zarządzaniu w ich powstanie, funkcjonowanie i rozwój  /201

LUDZIE  /217

Ksawery Jasiak - Losy kolejarzy z Administracji Kolejowo-Wojskowej WRN-AK Komendy Rejonu 3 Częstochowa  /219

Paulina Dąbrosz-Drewnowska, Arkadiusz Drewnowski -Do walki o zwycięskie wykonanie przewozów! czyli o zwiększeniu wydajności pracy w szczecińskiej DOKP w okresie stalinizmu na łamach pisma pracowników kolei "Nowe Tory"  /259

Michał Jarząbek -Jak polska kolej przestała być "nowoczesna"? Esej o obrazie PKP w Polskiej Kronice Filmowej  1944-1989  /285

Andrzej Synowiec  - Z teki skarg i wniosków konsumenckich - Krakowskie Restauracje Dworcowe "Wars" w drugiej połowie lat siedemdziesiątych XX w.  /297

Zbigniew Bereszyński - Kolejarze na polskiej drodze do niepodległości. Dokonania "Solidarności" kolejarskiej w latach 1980-1989  /327

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie