• Samolot myśliwski BAC Lightning

Symbol: 13054
Brak towaru
10.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
ISBN 831108324X
Zostaw telefon

Autor: Jerzy Grzegorzewski

Rok wydania: 1994

Liczba stron: 30

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 24,00 cm

Seria: Typy broni i uzbrojenia nr 162

Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone

 

Odrzutowy samolot myśliwski English Electric (BAC) "Lightning" był pierwszym brytyjskim samolotem woj­skowym, który osiągnął prędkość lotu równą dwukrotnej prędkości dźwięku. Było to możliwe m.in. dzięki niekonwencjonalnej konstrukcji płatowca oraz odpowiednim silnikom.

W 1947 r. w biurze konstrukcyjnym za­kładów English Electric Corporation Limited, pod kierunkiem Fredericka W. Pagea, opracowano projekt doświad­czalnego samolotu naddźwiękowego o pręd­kości odpowiadającej 1,2- 1,3 Ma. Zmody­fikowany w 1949 r. stał się samolotem myśliwskim przystosowanym do wykonywania zadań w dzień w normalnych warunkach atmosferycznych. Inicjatywa zakładów zo­stała wsparta przez Ministerstwo Zaopatrze­nia, które zamówiło dwa prototypy doświadczalne. Royal Air Force przez dłuższy czas bowiem uważało, ze myś­liwski samolot naddźwiękowy jest zbędny, ale w 1949 r. opracowało kryteria taktyczno- techniczne Air Ministry Specification F.23/49, jakim winien odpowia­dać taki samolot.

W celu przebadania przyjętego układu sa­molotu przy małych prędkościach lotu, Mini­sterstwo Zaopatrzenia zleciło firmie Short Brothers budowę i przebadanie samolotu doświadczalnego Short SB.5, który był pomniejszonym modelem przyszłego samolotu naddźwiękowego. Samolot został oblatany 2.12.1952 r. Badania samolotu, o zmienianym kącie skosu skrzydeł, dostarczyły wielu cennych danych Opracowano charakterystyki samolotu przy kątach skosu skrzydeł wynoszących 50°, 60° i 69°, uzyskiwanych dzięki wymianie zesta­wów skrzydeł przy różnym położeniu usterzenia. Wynikiem prób była ostateczna kon­figuracja samolotu doświadczalnego o na­zwie English Electric P.1.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie