- Kategorie
-
Prawi i utalentowani ludzie są fundamentem państwa. Polityka kulturalno-oświatowa Wietnamu 1945-1976
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN |
Zostaw telefon |
Autorka: Małgorzata Pietrasiak
Rok wydania: 2004
Liczba stron: 100
Okładka: miękka
Format: 16,00 cm x 23,00 cm
Uwagi - okładka i brzegi stron z lekkimi zabrudzeniami
Pierwsza w polskiej literaturze naukowej praca poświęcona oświacie Wietnamu w okresie wojen indochińskich. Autorka omawia zarówno podlegającą systematycznej ideologizacji oświatę Demokratycznej Republiki Wietnamu, jak też bujnie rozwijający się, m. in. przy pomocy amerykańskiej, system szkolny w Wietnamie Południowym. Książka zawiera również informacje o oświacie pozaszkolnej, organizacjach i agencjach kulturalnych, walce o młode pokolenie w Wietnamie Południowym między propagandą amerykańską i wykorzystującą niezadowolenie młodzieży i jej niechęć do zachodniego stylu życia, propagandą komunistyczną.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Wstęp //5
Rozdział I. Ewolucja polityki kulturalno-oświatowej w Demokratycznej Republice Wietnamu w latach 1945-1964 /13
1. Systemy oświatowe w Wietnamie feudalnym /13
2. Problemy likwidacji analfabetyzmu w okresie powojennym /17
3. Propaganda a kultura i oświata wietnamska po konferencji genewskiej 1954 r. /28
4. Polityka państwa wobec mniejszości narodowych /35
Rozdział II. Wpływ wojny indochińskiej na realizację polityki kulturalno-oświatowej państwa (1964-1975) /43
1. Wietnam Północny - ideologizacja polityki wewnętrznej /43
2. Kultura i oświata w rejonach kontrolowanych przez Narodowy Front Wyzwolenia Wietnamu Południowego /53
Rozdział III. Polityka kulturalno-oświatowa w Wietnamie Południowym /59
1. Kultura, oświata i nauka Republiki Wietnamu. Pomoc Stanów Zjednoczonych /59
2. Organizacje i agencje kulturalne /76
Zakończenie /85
Aneksy /89
Bibliografia /93