• Podstawowe pojęcia historii sztuki. Problem rozwoju stylu w sztuce nowożytnej

49.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 1 szt.
ISBN 9788374536349
Zostaw telefon

Autor: Heinrich Wolfflin

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 218 + ilustracje

Okładka: miękka

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

Seria: Klasyka Światowej Humanistyki

 

Znaczenie wydanej w roku 1915 książki Heinricha Wölfflina porównać można jedynie do przełomu rewolucji Kopernikańskiej. Wniosła ona bowiem do warsztatu historyka sztuki cały szereg nowych narzędzi badawczych, takich jak analiza strukturalna i opisowa koncepcja metody historycznej, oraz dokonała błyskotliwego podziału na styl klasycystyczny i barokowy na podstawie pojęć odnoszących się do cech formalnych. Jednocześnie Wölfflin wykazał, że to właśnie forma, a nie treść – jak powszechnie sądzono – opisuje świat, w którym powstaje dzieło sztuki. Współcześnie dzieło niemieckiego badacza stanowi lekcję, jak wnikliwie odczytywać malarstwo, rzeźbę i architekturę.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Przedmowa do szóstego wydania    /5 

Uwaga wstępna do ósmego wydania    /8 

Uwaga wstępna do jedenastego wydania    /8 

Wstęp 

Podwójne korzenie stylu    /9 

Najogólniejsze formy przedstawieniowe   /18 

Imitacja i dekoracja    /21 

Linearyzm i malarskość 

Część ogólna   /25 

Rysunek    /41 

Malarstwo    /45 

Rzeźba    /55 

Architektura    /62 

Płaszczyzna i głębia 

Malarstwo    /73 

Rzeźba    /92 

Architektura 100 

Forma zamknięta i forma otwarta 

[tektoniczna i atektoniczna] 

Malarstwo    /109 

Rzeźba    /126 

Architektura    /128

Wielość i jedność

[mnoga jedność i jednolita jedność]

Malarstwo   /135

Architektura    /155

Jasność i niejasność

[bezwarunkowa i warunkowa jasność]

Malarstwo 165

Architektura 185

Zakończenie

Zewnętrzna i wewnętrzna historia sztuki    /191

Formy imitacji i dekoracji    /192

„Dlaczego” rozwoju    /194

Periodyzacja rozwoju    /196

Problem rozpoczynania od nowa    /199

Charaktery narodowe    /201

Przesunięcie punktu ciężkości w europejskiej sztuce    /203

Zamiast posłowia

Rewizja poglądów z 1933 roku    /205

Indeks osób    /213

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie