- Kategorie
-
Muzyka jako instrument wpływu politycznego
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788388679827 |
EAN | 9788388679827 |
Zostaw telefon |
Autorka: Iwona Massaka
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 472
Okładka: miękka
Format: 16,00 cm x 22,5 cm
Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami, brzegi stron nieznacznie przykurzone
Autorka w przystępny i zajmujący sposób wyjaśnia, jak muzyka wpływa na politykę, jakie mogą być i jakie są sposoby osiągania celów politycznych przy jej pomocy, określa możliwości, sposoby i efekty zastosowania muzyki jako instrumentu spajania, porządku, dyscypliny, kształtowania światopoglądu, kreowania wizerunku społeczeństw i narodów. Czytelnik może dowiedzieć się np. dlaczego Adolf Hitler uwielbiał słuchać Cwału Walkirii, ile nieformalnych hymnów państwowych funkcjonowało w ZSRR, jak kompozytorzy i nadworni muzycy sławili swoich panów, jak powstały hymny państwowe wieku krajów, a także dlaczego w Izraelu jeszcze nie tak dawno orkiestra państwowa nie mogła wykonywać dzieł Richarda Wagnera.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Wstęp /7
Rozdział I. Forma i treść dzieła muzycznego /46
Rozdział II. Użyteczność muzyki (z uwzględnieniem założeń marksistowskiej estetyki muzycznej) /88
Rozdział III. Epifenomenalny u substancjalny wymiar muzyki w polityce /120
Rozdział IV. Społeczna rola muzyki i tańca /145
Rozdział V. Muzyka a charakter narodowy /181
Rozdział VI. Muzyka a władza /208
Rozdział VII. Instrumenty muzyczne a porządek społeczny i polityczny /263
Rozdział VIII. Estetyzacja i erotyzacja przymusu przy pomocy bodźców muzycznych /296
Rozdział IX. Muzyka jako emblemat narodu i państwa /330
Rozdział X. Muzyka w sowieckich i niemieckich obozach koncentracyjnych /366
Rozdział XI. Muzyczne warianty protestu /388
Zakończenie /409
Indeks nazw osobowych /416
Bibliografia /438