• Militaria w edukacji historycznej. Tom I. O użyteczności wiedzy wojskowej

Symbol: 13892
57.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 2 szt.
ISBN 9788378892762
Zostaw telefon

Redakcja: Andrzej Drzewiecki

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 253

Okładka: twarda

Format: 17,00 cm x 24,00 cm

Seria: Militaria w edukacji historycznej

Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami

 

W obszernym, bo dwutomowym opracowaniu nie dajemy gotowych recept na zastosowanie militariów w edukacji historycznej, raczej sygnalizujemy, że problem jest ważny i dlatego wymaga dużej wiedzy oraz, jak trafnie ujął to profesor Karol Olejnik opisując kwalifikacje historyka, „jezuickiej przebiegłości". W gąszczu zagadnień, które podejmujemy, ta przestroga ma szczególną wymowę, bowiem ścieżki wiedzy źródłowej, którymi będziemy podążać mogą okazać się bardziej kręte i niedostępne niż najbardziej złożona struktura militarna. Wartością prezentowanych opracowań jest różnorodność podejść do problematyki militariów, wynikająca z odmiennych szkół metodologicznych i historycznych. Będzie ona jeszcze większa, jeśli nasz zbiorowy głos sprowokuje dyskusję o wojsku i wojskowości, taką prawdziwie historyczną, bez upiększeń i politycznych przebarwień.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp   /5 

Karol Olejnik. Przydatność historii wojskowej w procesie edukacyjnym   /9 

Andrzej Drzewiecki. Militaria to nie „martwa natura" - to wiedza, refleksja historyczna i odpowiedzialność za słowo   /17 

Piotr Semków. Historia militarna pomiędzy edukacją a emocjami   /31 

Zygmunt Matuszak. Gry wojenne (historyczne) w procesie dydaktycznym   /45 

Andrzej Makowski. Edukacyjne aspekty wojen morskich   /55 

Łukasz Różycki. Nowe sposoby nauczania historii wojskowości - uwagi i refleksje   /67 

Waldemar Rezmer. Wojskoznawstwo w edukacji historycznej i wojskowej   /75 

Jerzy Będźmirowski. Historia wojskowa (militarna) w edukacji dla bezpieczeństwa   /91 

Lech Wyszczelski. Sztuka fortyfikacyjna w refleksji teoretycznej do wybuchu I wojny światowej  /111 

Piotr Matusak. Militaria i ich wpływ na rozwój świadomości historycznej  /127 

Jerzy Przybylski. Kilka refleksji o militarnej i obywatelskiej edukacji personelu Marynarki Wojennej w latach 1920-1989  /145 

Marian Mroczko. Miejsce Pomorza oraz dostępu do morza w polskiej myśli zachodniej 1918-1939  /159 

Tomasz Matuszak. Archiwalia proweniencji wojskowej w edukacji historycznej  /179

Danuta Kisielewicz. Wykorzystanie zasobów muzealnych i obiektów obozowych w edukacji   historycznej Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu   /197

Urszula Świderska-Włodarczyk. Wartości militarne w edukacji szlachty polskiej na przełomie średniowiecza i czasów nowożytnych   /213

Barbara Kubis. Ocena militarnych aspektów Wielkiej Wojny (1914-1918) w wybranych polskich podręcznikach do nauczania historii   /227

Adam Suchoński. Realia militarne związane z I wojną światową na kartach wybranych zagranicznych podręczników do nauczania historii   /249

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie