• Militaria w edukacji historycznej. ...Dialogu mądrość i siła. Sumplement

Symbol: 13894
50.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788378893097
Zostaw telefon

Redakcja: Andrzej Drzewiecki

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 224

Okładka: twarda

Format: 17,00 c, x 24,00 cm

Seria: Militaria w edukacji historycznej

Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami

 

Konferencja „Militaria w edukacji historycznej” sytuowała się w ciągu ważnych wydarzeń edukacyjno-historycznych roku 2014, które wyznaczały: XII Powszechny Zjazd Historyków Wojskowych w Rzeszowie (Lwowie) oraz XIX Powszechny Zjazd Historyków Polskich w Szczecinie. Wielu z nas było uczestnikami obu tych ważnych wydarzeń i stąd nasza refleksja dotycząca roli militariów we współczesnej edukacji historycznej była naznaczona doświadczeniem z nich wyniesionym. Niewątpliwie, najważniejszym pytaniem, które dziś stawia sobie środowisko historyków wojskowych jest to, które dotyczy kondycji polskiej historii, tu i teraz. A jest to kwestia nadzwyczaj ważna i delikatna, bo wydaje się, iż mamy poważny rozdźwięk pomiędzy deklaracjami a stanem faktycznym. Taki niebezpieczny sygnał popłynął z wystąpień inaugurujących XIX Powszechny Zjazd Historyków Polskich, w których wyrażano opinie o nadzwyczaj dobrym stanie nauki historycznej, nie bacząc na te głosy, które już od kilku lat sygnalizują, że sytuacja jest diametralnie inna.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp   /5

Część pierwsza. Sesja plenarna - o edukacyjnych i wychowawczych walorach historii wojskowej   /11

Część druga. O roli i zadaniach MW RP - wystąpienie dowódcy centrum operacji morskich wiceadmirała doktora Stanisława Zarychty   /59

Część trzecia. Obrady w zespołach problemowych   /103

Panel 1

Historia wojskowa wobec wyzwań współczesności   /103

Panel 2

Kogo i jak edukować? (wojskowo, militarnie, historycznie)  /130

Panel 3

Militaria, odtwórstwo o turystyka w edukacji historycznej  /153

Część czwarta

Jeszcze w kwestii "Militariów w edukacji"  /181

Monika Chojnacka. Bronisław Gembarzewski i jego wkład w edukację militarną społeczeństwa polskiego   /181

Maciej Krotofil. Architektura militarna Torunia - jej potencjał i wykorzystanie w edukacji historycznej  /191

Aneta Niewęgłowska. Miejsce i rola Federacji Polskich Związków Obrońców Ojczyzny w edukacji obronnej i obywatelskiej społeczeństwa w latach 1928-1939   /199

Anna Popielarczyk-Pałega. Rola militariów w kształtowaniu tożsamości zbiorowej (edukacji) na przykładzie środowiska polonijnego  /213


Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie