• Konteksty teoretyczne i edukacyjne nauk o bezpieczeństwie Tom I

60.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788374673990
Zostaw telefon

Redakcja: Bogdan M. Szulc, A. Pieczywok, I. Osmólska  

Rok wydania: 2024

Liczba stron: 304

Okładka: miękka 

Format: 16,5 cm x 23,5 cm

 

Monografia stanowi pierwszy tom tekstów przygotowanych i wygłoszonych podczas I Kongresu Nauk o Bezpieczeństwie. Poszczególne rozdziały przygotowali naukowcy z różnych ośrodków akademickich Polski i Czech zajmujący się problematyką bezpieczeństwa w różnych obszarach. Wszystkie teksty zgromadzono w trzech częściach: I – Teoretyczne podstawy nauk o bezpieczeństwie, II – Wieloaspektowe konteksty bezpieczeństwa, III – Edukacyjne aspekty bezpieczeństwa.
W przedstawionym kontekście warto zadać sobie pytanie i o status poznawczy, i o pełną tożsamość naukową nauk o bezpieczeństwie oraz podjąć problematykę współczesnych uwarunkowań i różnych wyznaczników bezpieczeństwa. Ponad dekada formalnego funkcjonowania nauk o bezpieczeństwie przyniosła wiele ogromnie ciekawych projektów badawczych, powstało też wiele ważnych tekstów. Trwa nieustanny dyskurs teoretyczny nad istotą bezpieczeństwa i jej wyznacznikami. Warto zatem ocenić dotychczasowe osiągnięcia i wskazać niedociągnięcia. Stąd też pomysł pracowników Akademii Pomorskiej w Słupsku (obecnie Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku) na zwołanie kongresu nauk o bezpieczeństwie. Propozycja ta została niezwykle przychylnie przyjęta przez niemal wszystkie środowiska naukowe parające się problematyką bezpieczeństwa. Kilkadziesiąt uczelni i ponad 200 uczestników kongresu podjęło wielce ciekawy dyskurs i spory nad różnymi zagadnieniami związanymi z bezpieczeństwem.

(fragment Wstępu)

Spis treści:

Wstęp  /5

Część I. Teoretyczne podstawy nauk o bezpieczeństwie

Rozdział 1. Nauki o bezpieczeństwie a bezpieczeństwo. Diagnoza - dylematy - sugestie (B.M. Szulc)  /13

Rozdział 2. Nauki o bezpieczeństwie i subdyscypliny. Kryterium ich wyodrębnienia (J. Gierszewski)  /49

Rozdział 3. Typologie i sfery bezpieczeństwa w perspektywie antroposfery bezpieczeństwa - antopologiczne podejście alternatywne (S. Jarmoszko)  /65

Rozdział 4. Stosowane strategie poznawcze w naukach o bezpieczeństwie (A. Czupryński)  /89

Część II. Wieloaspektowe konteksty bezpieczeństwa

Rozdział 5. Ochrona ludności - kwestie terminologiczna (K.R. Zieliński)  /121

Rozdział 6. Wybrane aspekty globalizacji kulturowej w kontekście bezpieczeństwa kulturowego (O. Filipiak)  /139

Rozdział 7. Kompetencje zawodowe w organizacji wojskowej jako niematerialny element bezpieczeństwa militarnego Mirosław Laskowski  /149

Część III. Edukacyjne aspekty bezpieczeństwa

Rozdział 8. Obszary i wymiary współczesnej edukacji dla bezpieczeństwa (A.Pieczywok)  /171

Rozdział 9. Edukacja dla bezpieczeństwa determinantą gotowości społeczeństwa do samoobrony (M.Głuchowska-Wójcicka, B. Piątkowska, K. Skelnik)  /191

Rozdział 10. Myślenie systemowe w edukacji bezpieczeństwa (J.Ziarko)  /213

Rozdział 11. Peculiarities of safety education in Slovakia and Czech Republic (M.Pružinský, B. Mihalčová)  /235

Bibliografia /277

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie