• Kancelaria starostw województwa lubelskiego w latach 1919-1939

Symbol: 15746
39.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788322732687
Zostaw telefon

Autor: Marek Konstankiewicz

Rok wydania: 2011

Liczba stron: 256 + aneks

Okładka: miękka

Format: 17,00 cm x 24,00 cm

Uwagi - okładka z zatarciami, brzegi stron przykurzone

 

Książka przedstawia obsługę kancelaryjną starostw powiatowych województwa lubelskiego w latach 1919-1939 w szerokim kontekście funkcjonowania tych urzędów. Autor podjął próbę analizy roli obsługi kancelaryjnej w toku urzędowania oraz ustalenia jej wpływu na sprawność administracji. Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych problematyką funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania dokumentacją, nie tylko w przeszłości ale i współcześnie. Może stanowić pomoc w warsztacie historyka korzystającego ze źródeł wytworzonych przez nowoczesną administrację oraz archiwisty zajmującego się dokumentacją o takiej właśnie proweniencji. Przydatna może być także w dydaktyce uniwersyteckiej, zwłaszcza w zakresie historii, archiwistyki i administracji.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wykaz skrótów  /7

Wstęp  /9

Rozdział 1. Ustrój administracji zespolonej szczebla powiatowego w województwie lubelskim   /

1.1. Ustrój i kompetencje starostów jako organów administracji zespolonej   /23

1.2. Organizacja wewnętrzna starostw   /35

1.3. Personel starostw   /43

Rozdział 2. Kierowanie kancelarią 

2.1. Ogniwa kierujące kancelarią  /55

2.2. Podstawy normatywne wykonywania czynności kancelaryjnych  /70

2.3. Kontrola funkcjonowania kancelarii   /84

Rozdział 3. Organizacja kancelarii  

3.1. Podział obowiązków związanych z wykonywaniem czynności kancelaryjnych   /101

3.2. Systemy kancelaryjne   /132

Rozdział 4. Rola kancelarii w toku urzędowania

4.1. Kancelaria a model załatwiania sprawa urzędowych  /167

4.2. Kancelaria a wybrane aspekty funkcjonowania administracji   /183

4.3. Wpływ sprawności kancelarii na funkcjonowanie administracji   /195

Zakończenie  /225

Bibliografia  /243

Spis tabel, schematów i map  /253

Summary  /255

Aneks  /257

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie