- Kategorie
-
Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność w badaniach polemologicznych
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 3 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788375235937 |
EAN | 9788375235937 |
Zostaw telefon |
Autorka: Milena Palczewska
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 131
Okładka: miękka
Format: 17,00 cm x 24,00 cm
Uwagi - brzegi stron lekko przykurzone
W publikacji określono związki i zależności polemologii z naukami pokrewnymi. Ponadto, oceniono stopień ich interdyscyplinarności oraz wskazano działania, które powinny być podejmowane na rzecz pokoju. Wyniki badań zaprezentowane w publikacji wykazały również, że polemologia w swoich badaniach powinna posiadać charakter celowy. Takie przekonanie, prowadzi do dialogu w nauce, pobudzenia wyobraźni twórczej, której rezultatem może być między innymi: odkrywanie oryginalnych i ważnych obecnie problemów polemologicznych; tworzenie nowych interdyscyplinarnych projektów badawczych; tworzenie alternatywnych rozwiązań praktycznych; wyznaczanie kierunków przemian w nauce (tworzenie nowych dziedzin i dyscyplin naukowych). Z przedstawionych w książce badań wynika ogólne podejście do uprawiania nauki – powinno mieć ono charakter interdyscyplinarny. Wiele przesłanek wskazuje na to, że obecnie uprawianie jakiejkolwiek dyscypliny naukowej, wymaga wiedzy towarzyszącej (niewiedzy) z zakresu innych dyscyplin naukowych.
Spis treści:
Wstęp /7
1. Istota interdyscyplinarności i transinterdyscyplinarności /10
1.1. Pojęcie interdyscyplinarności /10
1.2. Badania interdyscyplinarne i transinterdyscyplinarne /15
2. Charakterystyka nauk pokrewnych polemologii /26
2.1. Nauki humanistyczne /27
2.1.1. Filozofia /27
2.1.2. Historia /36
2.1.3. Religioznawstwo /44
2.2. Nauki społeczne /50
2.2.1. Socjologia i demografia /52
2.2.2. Psychologia /70
2.2.3. Ekonomia /75
2.2.4. Nauki o polityce /80
2.3. Nauki przyrodnicze i ścisłe /83
2.3.1. Geografia /83
2.3.2. Informatyka i inżynieria /86
2.4. Konkluzje /90
3. Korelacje polemologii z naukami pokrewnymi /94
Zakończenie /123
Bibliografia /126