• Grupy rekonstrukcji historycznej. Edukacja i konsumowanie przeszłości

54.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788323136583
Zostaw telefon

Autorzy: Krzysztof Ochnicki, Tomasz Szlendak, Arkadiusz Karwacki

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 192

Okładka: miękka

Format: 16,0 cm x 23,0 cm

Uwaga! zabrudzone kartki od dołu

Grupy rekonstrukcji historycznej. Edukacja i konsumowanie przeszłości to zarazem kontynuacja badań nad grupami rekonstrukcji historycznej, o których pisaliśmy już w monografii Dziedzictwo w akcji. Rekonstrukcja historyczna jako sposób uczestnictwa w kulturze. W prezentowanej książce pragniemy skupić się na dwóch kwestiach. Pierwsza to możliwie „panoramiczne” i wielogłosowe pokazanie tego zjawiska z perspektywy samych zainteresowanych, badaczy i publiczności: naszą intencją było oddanie głosu rekonstruktorom, zobrazowanie ich motywacji, pasji, subiektywnych interpretacji różnych aspektów podejmowanej aktywności. Druga to dyskusja nad wartością wychowawczą rozmaitych działań grup rekonstrukcji historycznej. Zastanawiamy się nad tym, czy możliwe jest pogodzenie wierności historycznej z wymogami komercyjnych widowisk, pasji z dążeniem do zysku, nauki z zabawą. Kultura konsumpcyjna daje nam możliwość zanurzenia się w wybranej epoce historycznej w stopniu umożliwiającym budowę „alternatywnej” tożsamości, ale otwarte pozostaje pytanie o to, czy możliwe jest odrzucenie skomercjalizowanej współczesności, kiedy jest się uwikłanym w charakterystyczne dla niej zależności. 

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp (Krzysztof Olechnicki, Tomasz Szlendak, Arkadiusz Karwacki) / 7

„Ludzie biorą to na poważnie!”. Wielogłosowość i wieloobrazowość rekonstrukcji historycznej (Krzysztof Olechnicki) / 13

Imersja: publiczność / 17

Imersja: aktorzy / 25

Pochwała eskapizmu / 35

Gdanisko / 37

Odpust / 44

Gdzie ty Gajuszu / 54

Wojna dzieci / 61

Co kto lubi / 69

Panem et circenses / 80

Lekcja historii / 90

Jak się zmienia ruch rekonstrukcyjny? / 103

Skuteczni performerzy, połowiczni rebelianci, nieefektywni edukatorzy? (Tomasz Szlendak) / 109

Połowiczni rebelianci (albo jak być nierozpoznawalną gwiazdą) / 109

Skuteczni performerzy, nieefektywni edukatorzy (albo jak nauczać i animować tylko siebie) / 131

Czy można być „rozmemłanym rycerzem”? Funkcje wychowawcze grup rekonstrukcyjnych (Arkadiusz Karwacki) / 155

Wychowanie jako „rozglądanie się w kulturze, takie obcowanie i bycie” / 155

„Przychodzą bo jest show… i zaczynają kombinować…”.

Potencjał wychowawczy grup rekonstrukcyjnych / 160

„Jeśli jest im przedstawiona pełna oferta, to mamy bardzo mądrą młodzież”* – szkice o wychowaniu w grupach rekonstrukcyjnych / 164

Podsumowanie / 187

Literatura / 189

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie