• Dzieje okrętu

Symbol: 9111
Brak towaru
10.00
Wpisz swój e-mail
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 0 szt.
Zostaw telefon

Autor: Bolesław Kozłowski

Rok wydania: 1956

Liczba stron: 423

Okładka: miękka z obwolutą

Format: 17,00 cm x 24,00 cm

Uwagi - książka używana, obwoluta i okładka z zabrudzeniami, pierwsze strony i brzegi stron także; kartki pożółknięte

 

Dzieje różnych jednostek pływających na przestrzeni wieków - od czasów najdawniejszych aż do połowy XX wieku. Na końcu książki znajduje się słownik użytych w tekście terminów morskich oraz słownik nazw geograficznych.

Spis treści:

I. Trudne początki i niezwykłe umiejętności /7

Najstarsze urządzenia pływające /9

Narodziny statku /23

Kłopoty archeologów i historyków /32

II. Jakie statki budowano w starożytności

O statkach "podłużnych" i "okrągłych" /37

Statki świata egejskiego /46

Statki Egiptu, Mezopotamii i Fenicji /50

Statki antycznej Grecji /68

Antyczny Rzym: liburna /81

III. O dżonkach i pirogach /87

Statki wód chińskich /87

Pływak równoważnikowy /94

Pirogi Oceanii, Cejlonu i Wietnamu /98

IV. Okręty i łodzie wczesnego średniowiecza /104

Bizantyjskie dromony /105

O drakkarach Wikingów /107

Spotkanie Południa z Północą /`113

Łodzie i statki dawnych Słowian. Budownictwo łodziowie Rusi Kijowskiej /116

Ruś północna /118

Słowianie zachodni /119

V. O pływających więzieniach /125

Galera - wojenny okręt Morza Śródziemnego /126

Rozwój galery. Galeasa /132

Warunki życia galerników /135

VI. O statkach okrągłych średniowiecza (V-XVI wiek) /142

Nawa i jej rozwój /144

O statkach arabskich i ich ożaglowaniu /150

Koggi i holki Hanzy /153

VII. Czy łatwe było zadanie Kolumba? /158

Karawele chodziły pod wiatr /158

Jak nautyka stawała się nauką /166

O "Santa Marii", "Ninii" i Kolumbie jaki nawigatorze /181

VIII. Powstanie i rozwój żaglowca liniowego /192

Budownictwo okrętowe a wynalazek prochu /192

Rozwój żaglowca w XV i XVI wieku /194

Żaglowiec flot królewskich i korsarskich /197

IX. Karty z dziejów polskiej bandery /205

Kaprowie /206

Pierwsze kroki /207

Sprawy morskie za Zygmunta Augusta /208

Skutki słabości /209

Zygmunt Waza /211

Nareszcie polska flota /212

Śmiertelny cios /215

X. Czego dokonała Rosja /219

O kozackiej czajce /220

Piotr Wielki /.221

Narodziny morskiej potęgi Rosji /226

XI. Epoka wielkich żaglowców /232

Dalszy rozwój żaglowca liniowego. Fregata  /238

Rozwój artylerii i podział okrętów na klasy /253

Żaglowce rywalizujących potęg /262

O najstarszych żaglowcach świata /271

XII. Jak para zastąpiła wiatr, a żelazo - drewno /293

Pierwsze parowce /294

Żelazo jako główny budulec okrętowy. Zwycięstwo pary /302

Para i żelazo we flotach wojennych /310

Pancerz i działo /314

Taran i torpeda /321

XIII. Nasze stulecie /328

O statkach-miastach i satkach-włóczęgach /333

Jak powstawały pasażerskie olbrzymy. - Błękitna wstęga. - Mniejsze liniowce. - Trampy siedmiu mórz. Nowoczesna flota wojenna. Okręt podwodny. - Inne typy okrętów /351

Perspektywy przyszłości /371

Okręt i atom /375

Ważniejsze pozycje bibliograficzne /384

Słownik użytych w książce terminów morskich /385

Słownik nazw geograficznych występujących w książce /404

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie