• Dziedzictwo chciane, dziedzictwo niechciane

Symbol: 16287
36.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 9.5
Odbiór osobisty 0
Odbiór w punkcie Poczta Polska 7.99
Poczta Polska Pocztex 48 9.5
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 12
Poczta Polska Pocztex 48 16
Poczta Polska Austria 36
Poczta Polska UK ekonomiczna 67
Poczta Polska USA ekonomiczna 76
Poczta Polska USA priorytet 146
Dostępność 2 szt.
ISBN 9788377306444
Zostaw telefon

Autorzy: Piotr Legutko, Lucyna Rotter

Rok wydania: 2023

Liczba stron: 140

Okładka: miękka ze skrzydełkami

Format: 21,00 cm x 20,00 cm

 

Każdy rejon Polski ma specyficzną dla siebie atrakcyjność turystyczną. Czasem jest to cisza, dzikość i urok zakątków przyrodniczych, innym razem wielokulturowość etniczna i religijna, a jeszcze innym – nowoczesne wykorzystanie spuścizny dziejów. Są też takie regiony lub miasta, w których historia “gra pierwsze skrzypce”, będąc najważniejszym magnesem dla turystów. Koneserzy sztuki wysokiej, fascynaci historii i fani nowinek technologicznych w kulturze i sztuce – w poszczególnych rejonach Polski mają możliwość znalezienia bez trudu interesujących dla siebie atrakcji. Otwiera to przed branżą turystyczną oraz eventową wiele wyzwań, polegających na przygotowaniu ciekawej oferty wychodzącej naprzeciw nie tylko oczekiwaniom współczesnego turysty, ale też wykorzystującej możliwości najnowszych technologii i osiągnięć nauki. Zarówno produkt turystyczny, jak i kreowanie marki mogą odnieść sukces w oparciu o wykorzystanie lokalnego kodu kulturowego, tradycji oraz historii. Te komponenty, przy zastosowaniu najnowszych technologii i możliwości, jakie daje nam współczesny świat, mogą być doskonałym materiałem dla kreowania marki. Przecież wyjątkowość kodu kulturowego, tradycji i lokalnego dziedzictwa jest magnesem przyciągającym gości tak z dalszych, jak i bliższych zakątków świata.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Wstęp  /5

Kod kulturowy i jego rola w postrzeganiu przestrzeni kulturowej regionu  .9

Posługiwanie się symbolem w przestrzeni społecznej  /10

Seminologia w odniesieniu do kodu kulturowego i historycznego  /17

Dziedzictwo materialne w kreowani marki miasta i regionu  /21

Dziedzictwo niematerialne w kreowaniu marki miasta i regionu  /31

Koncepcja kreowanie marki promocyjnej w oparciu o kod kulturowy i dziedzictwo historyczne   /39

Dziedzictwo mniejszości narodowych i religijnych  /40

Współistnienie chcianej i niechcianej - przeszłości i przyszłości  /51

Współczesne przeobrażenia i problemy w obszarze kultury i turystyki  /56

Wykorzystanie dziedzictwa historycznego i kulturowego w promowaniu regionu   /65

Historyczny aspekt znaczeniowy Krakowa  /66

Dziedzictwo lokalne i kulturowe  /75

Cykliczne wydarzenia kreowane na bazie dziedzictwa historycznego  /88

Profil turystów preferujących turystykę kulturową na przykładzie Krakowa i Małopolski   /99

Analiza wielkości i struktur ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce  /100

Analiza marketingowa profilu turysty przyjeżdżającego do Krakowa  /108

Atrakcyjność turystyczna regionu i analiza zachowań turystów   /116

Zakończenie  /127

Bibliografia  /289

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie