• De Havilland DH-82A Tiger Moth

Symbol: 17229
18.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788361529170
Zostaw telefon

Autor: Jacek Mainka

Rok wydania: 2009

Liczba stron: 92

Okładka: miękka

Format: 18,5 cm x 23,5 cm

Seria: Technika w Detalach nr 1/2009

Uwaga! Nieznaczne zagięcia okładki, brzegi kartek przykurzone

 

Na początku lat 1930. RAFrozpoczął poszukiwania standardowego samolotu szkolnego - taniego i prostego w obsłudze i produkcji. De Havilland dostrzegł szansę na uzyskanie naprawdę dużych zamówień i stanął do konkursu z projektem Moth Trainer - DH-60T. Samolot powstał jako rozwinięcie DH-60 z metalową, zamiast drewnianej, konstrukcją kadłuba - tym razem napędzany silnikiem Gipsy wersji III. Nowy silnik był najbardziej rewolucyjnym elementem programu ze względu na nowy układ - z cylindrami wiszącymi. Układ ze stojącymi cylindrami miał prostszą konstrukcję - m.in. ze względu na obieg oleju. Jednak skoro oś śmigła musiała być odpowiednio daleko od ziemi, to w efekcie silnik, cylindry i układ wydechowy wystawał wysoko ponad kadłub, ograniczając pole widzenia. Poza wyważeniem, większym podwoziem, względami bezpieczeństwa, rozwiązanie takie bardzo ograniczało komfort - silnik dosłownie pluł olejem i spalinami w twarze lotników. Frank Haliford obrócił Gipsy "do góry cylindrami". Powstał w ten sposób silnik w układzie cylindrów wiszących, czyli Gipsy III (120 KM) zastosowany w DH-82.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Historia konstrukcji

Początki /5

Firma De Havilland  /6

Pierwszy Moth  /8

Narodziny Tiger Motha /10

Polskie Tiger Mothy  /11

Tiger Moth na wojnie /23

Ostatnie 50 lat /26

Opis konstrukcji

Historia 83720 /39

DH-82A Tiger Moth  /49

Tiger-Moth-y współcześnie  /89

 

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie