- Kategorie
-
De Havilland DH-82A Tiger Moth
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Mała ilość 1 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788361529170 |
EAN | 9788361529170 |
Zostaw telefon |
Autor: Jacek Mainka
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 92
Okładka: miękka
Format: 18,5 cm x 23,5 cm
Seria: Technika w Detalach nr 1/2009
Uwaga! Nieznaczne zagięcia okładki, brzegi kartek przykurzone
Na początku lat 1930. RAFrozpoczął poszukiwania standardowego samolotu szkolnego - taniego i prostego w obsłudze i produkcji. De Havilland dostrzegł szansę na uzyskanie naprawdę dużych zamówień i stanął do konkursu z projektem Moth Trainer - DH-60T. Samolot powstał jako rozwinięcie DH-60 z metalową, zamiast drewnianej, konstrukcją kadłuba - tym razem napędzany silnikiem Gipsy wersji III. Nowy silnik był najbardziej rewolucyjnym elementem programu ze względu na nowy układ - z cylindrami wiszącymi. Układ ze stojącymi cylindrami miał prostszą konstrukcję - m.in. ze względu na obieg oleju. Jednak skoro oś śmigła musiała być odpowiednio daleko od ziemi, to w efekcie silnik, cylindry i układ wydechowy wystawał wysoko ponad kadłub, ograniczając pole widzenia. Poza wyważeniem, większym podwoziem, względami bezpieczeństwa, rozwiązanie takie bardzo ograniczało komfort - silnik dosłownie pluł olejem i spalinami w twarze lotników. Frank Haliford obrócił Gipsy "do góry cylindrami". Powstał w ten sposób silnik w układzie cylindrów wiszących, czyli Gipsy III (120 KM) zastosowany w DH-82.
(opis wydawcy)
Spis treści:
Historia konstrukcji
Początki /5
Firma De Havilland /6
Pierwszy Moth /8
Narodziny Tiger Motha /10
Polskie Tiger Mothy /11
Tiger Moth na wojnie /23
Ostatnie 50 lat /26
Opis konstrukcji
Historia 83720 /39
DH-82A Tiger Moth /49
Tiger-Moth-y współcześnie /89