- Kategorie
-
Bitwa o Anglię cz. 1. Kampanie lotnicze nr 17
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 11 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 8372370028 |
EAN | 9788372370028 |
Zostaw telefon |
Autor: Krzysztof Janowicz
Rok wydania: 1998
Liczba stron: 80
Okładka: miękka
Format: 21,0 cm x 29,5 cm
Uwaga! okładka nieznacznie zarysowana i przetarta, nieznacznie przykurzone brzegi kartek, ślady metki na tylnej okładce
Pod koniec lat 30-tych Anglicy bardzo rozbudowali swój system obrony - szczególnie na południowo-wschodnim i południowym wybrzeżu wyspy. System ten dzielił się na trzy obszary, za obronę których odpowiadały poszczególne Grupy lotnictwa myśliwskiego. Obszar przydzielony danej Grupie podzielony był z kolei na sektory posiadające na swym terenie przeważnie kilka lotnisk, na których stacjonowały niejednokrotnie po trzy dywizjony myśliwskie. System wczesnego ostrzegania opierał się o sieć stacji radiolokacyjnych, posterunków obserwacyjnych oraz naziemnych stacji podsłuchowych dysponujących podziemnymi kablami telefonicznymi. Wszelkie informacje o wykrytych samolotach przeciwnika gromadzono w stanowiskach dowodzenia znajdujących się zarówno w poszczególnych Grupach, sektorach, jak i w Stanmore, gdzie znajdował się sztab FC 9Fighter Command). Na olbrzymim stole stanowiącym mapę umownymi znakami ustawiano wykryte grupy samolotów przeciwnika i kierowano na nie własne jednostki myśliwskie. Tak czytelny obraz sytuacji na mapie pozwalał w miarę potrzeby skierować w dany rejon odpowiednią liczbę samolotów do odparcia ataku niemieckiej Luftwaffe.
(fragment z publikacji)