• Niższe warstwy angielskiego społeczeństwa w pierwszej połowie XVII wieku: ich status, życie rodzinne, tradycje i edukacja

30.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 11
Odbiór w punkcie Poczta Polska 10
In Post paczkomaty 11
Poczta Polska Pocztex 48 11
In Post kurier 12
Odbiór w punkcie Poczty Polskiej 13
Poczta Polska Pocztex 48 17
Dostępność Mała ilość
ISBN 9788374814195
Zostaw telefon

Autor: Marek Smoluk

Rok wydania: 2011

Liczba stron: 279

Okładka: twarda

Format: 15,00 cm x 21,00 cm

Uwagi - okładka z lekkimi zatarciami, brzegi stron przykurzone

 

Niniejsza monografia zawiera wiele istotnych informacji na temat rzadko podejmowanych przez historyków literatury i znawców epoki Renesansu.Podejmując się "historycznych rekonstrukcji", najchętniej sięgamy po teksty kultury wysokiej oraz dobrze udokumentowane życie lepiej sytuowanych grup społecznych. Powstałą w ten sposób lukę wypełnia książka, której lekturę można polecić wszystkim humanistom zainteresowanym pełnym obrazem Anglii epoki Stuartów, Opis stylu i poziomu życia klas niższych za panowania Stuartów przynosi ciekawy przegląd faktów związanych z dostępem klas niższych do edukacji, ludowymi wierzeniami i folklorem, podróżami i codzienną egzystencją.

(opis wydawcy)

Spis treści:

Przemowa  /5

ROZDZIAŁ 1

Status niższych warstw hierarchii społecznej na tle ogólnego obrazu Angielskiego społeczeństwa 

1. Wprowadzenie  /12

2. Ramy obrazu   /14

3. Na obrzeżach społeczeństwa  /23

4. Poza nawiasem społeczeństwa   /28

ROZDZIAŁ 2

Mentalność i zachowania społeczne niższych warstw

1. Wprowadzenie   /37

2. Podróże: nowe perspektywy a realia  /39

3. Tradycje i obyczaje   /48

4. Zdrowie i medycyna   /78

5. Siły nieczyste   /90

6. Podsumowanie   /101

ROZDZIAŁ 3

Czynniki sprzyjające szerzeniu się wstecznictwa  

 1. Wprowadzenie   /104

2. Zapaść gospodarcza   /105

3. Demony wojny   /110

4. Konflikty natury religijnej   /114

5. Podsumowanie   /123

ROZDZIAŁ 4

Edukacja dzieci wywodzących się z niższych warstw społecznych

1. Wprowadzenie  /124

2. Kształcenie chłopców   /125

3. Kształcenie dziewcząt   /148

4 Dostęp do nauki   /157

5. Analfabetyzm  /168

ROZDZIAŁ 5

Krytyka stanu edukacji - konieczność reform

1. Wprowadzenie   /176

2. Nowe spojrzenie na rolę edukacji  /177

3. Propozycje zmian w programach i strukturze kształcenia   /187

4. Rola nauczycieli, rodziców oraz państwa w proponowanej reformie   /208

5. Podsumowanie   /221

ROZDZIAŁ 6

Sukcesy i porażki reformy edukacyjnej

1. Wprowadzenie   /224

2. Polityka "czystek" i przejmowanie kontroli   /226

3. Inwestowanie w edukację   /238

4. Intencje a rzeczywistość   /245

Zakończenie   /262 

Summary  /265

Bibliografia   /270

Wykaz skrótów  /280

Indeks nazwisk   /281

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie