Tekst Tekst

Polski plakat propagandowy dwudziestolecia

Symbol: 6597166299
Dostępność: 0 szt.
Maksymalna ilość dla możliwych parametrów produktu została osiągnięta.
Wysyłka w ciągu:24h
Cena dostawy: 9
Odbiór osobisty:
0
Poczta Polska Pocztex 48:
9
Poczta Polska Pocztex 48:
16
Cena: 95.00
Brak towaru
Powiadomienie zostało aktywowane. Na podany adres e-mail[[EMAIL]] zostanie wysłana informacja, gdy produkt będzie dostępny w sklepie. Powiadom gdy produkt będzie dostępny
Wpisz swój e-mail:
Udostępnij:

Witaj na aukcji Starej Szuflady



Polski plakat propagandowy dwudziestolecia międzywojennego w zasobie Archiwum Państwowego w Lublinie
Autor: Monika Schmeichel-Zarzeczna
Wydawca: AP
Ilość stron: 159
Książka jest nowa, nieużywana,


Najnowsza publikacja z serii Ikonoteki Lubelskiej stanowi opis i prezentację plakatów propagandowych z zasobu lubelskiego archiwum państwowego.
Wykorzystano w niej plakaty wybrane z zespołu nr 632 Zbiór afiszów i druków ulotnych 1861-1944, posiadające cenne walory artystyczne i estetyczne. Prezentowane plakaty wykonane były w różnych zakładach litograficznych na terenie całego kraju, a ich autorami byli uznani polscy artyści. Na szczególną uwagę pod względem plastycznym zasługują plakaty propagandy politycznej pochodzące z okresu wojny polsko-bolszewickiej (1920), w których głównym środkiem wyrazu była groteska i karykatura. W tej grupie są też plakaty ilustrujące potrzeby wojska polskiego, a także zachęcające do zakupu Pożyczki Odrodzenia Polski, która miała pomóc podźwignąć się rodzimej gospodarce. Charakterystyczne dla tego zbioru są też plakaty wyborcze pochodzące z tzw. wyborów brzeskich w 1930 r. Na uwagę zasługują realizacje nawołujące do głosowania na stronnictwo Marszałka Józefa Piłsudskiego autorstwa Stefana Norblina oraz Bolesława Surałły.

Sztuka plakatowa wspierała też akcje podejmowane przez środowiska walczące z aktualnymi problemami i patologiami społecznymi, jak alkoholizm czy gruźlica. Wśród nich wyróżniają się: „Spirytus skażony - trucizna! Picie denaturatu powoduje śmierć" Henryka Czernego, czy najsłynniejsza kampania społeczna tamtych czasów - opatrzona hasłem autorstwa Melchiora Wańkowicza - „Cukier krzepi".

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.

NOWOŚCI

Producenci

DiG
IPN
IPN
L&L
PAU
PIW
RM
WAM
WAW
Sklep internetowy na platformie SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni